{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 29 februari 2024

Een paars huisje

Een paars huisje


Dat huisje dat armen en benen kreeg, ik wilde het niet weggeven. Daarom heb ik een "gewoon" huisje gebreid.

Deze keer heb ik in het "dak" de meerderingen iets anders gedaan, steeds voor en na de eerste steek van elke naald. En een toer wel meerderen en een toer niet meerderen. Deze notatie is vooral voor mezelf bedoeld 😉

Op de tweede foto is het dak al afgehecht en heb ik met iets dunnere naalden aan de binnenkant door steken "geregen" en op de derde foto ben ik daarop al aan het breien met de normale dikte naalden, met lila, voor de muren van 't huisje.


Je ziet dat het steeds donkerder werd, niet handig als je foto's wilt maken... 
In de volgende collage ben ik op de eerste foto al met de bodem bezig en heb ik het vast gevuld. 


Ik heb er aan alle kanten ramen op geborduurd en aan voor- en achterkant een deur.


Dit huisje vind ik wel leuk genoeg om weg te geven. Het is al "verhuisd" naar een vriend van zoon, die pas verhuisd is 🙂


Deze is ook van een goed formaat om als sleutelhanger gebruikt te worden, maar ik begreep dat het in een plant hangt. Ik vind het goed!

Wil je ook zo'n huisje maken? In deze blog vind je een uitleg. En veel meer huisjes vind je onder het label "huisje".

🏘  🏚  🏠  🏡  🏘  🏚  🏠  🏡  🏘  🏚  🏠


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Zo doe ik het ook altijd met de meerderingen en de minderingen...
    En kijk de huisjes nu eens leuk naast elkaar liggen.
    Ik blijf het huispoppetje toch er-rug leuk vinden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is ook een leuk huisje, maar toch vind ik die met armen en benen nóg leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig zo kleintje die mooi gebruikt kan worden als sleutelhanger. maar ook ik vind het huisje met ledematen erg geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen