{ 'anonymize_ip': true }

maandag 19 februari 2024

Wol vilten (1)

Wol vilten (1)


Bij de bibliotheek zag ik dit leuke boek:


Pollevie Style, van Pollevie, alias Ellen Deckers.
Het is ontzettend leuk en ik zou het best graag willen hebben. Helaas is het momenteel niet meer te koop, ook niet op Marktplaats. Maar goed, ik heb er nu toch al hele leuke inspiratie gevonden. Zo zag ik deze leuke kleine mandjes:


Ik dacht direct aan de sokken die ik gebreid heb en die jammerlijk compleet vervilt zijn in de wasmachine. In het geval van die mandjes is dat juist wél goed en zelfs zeer gewenst!

Ik wist dus direct wat ik ging doen met een boel sokkenwol dat ik niet meer voor sokken wil gebruiken omdat ik het niet vertrouw met mijn wijze van wassen.
Dit is een super leuk ideetje voor een handwerkavond, besloot ik en ik haakte alvast een mandje. 


Ik heb 2 kleuren spiraalsgewijs gebruikt.
(Die euro ligt er steeds bij om te laten zien hoe groot het mandje is. En om later het verschil te kunnen zien.)

Ik haakte nog een mandje, met mozaïekhaken. 


En nog een, de zijkant in grannystyle en met een randje bloemetjes erop. 


Het haken van de mandjes is heel leuk om te doen. Er "borrelen" allerlei variaties in mijn hoofd! Maar gaat het vervilten? En hoe gaat het er dan uit zien?

Ik laat je binnenkort zien wat er met de mandjes gebeurde.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Dat zijn leuke mandjes! Zijn het nu poppenhuis-mandjes geworden? Hm, ik heb ook nog garen liggen dat enorm vervilt, wie weet gebruik ik dat ooit ook nog eens voor een soortgelijk project.

    BeantwoordenVerwijderen