{ 'anonymize_ip': true }

maandag 12 februari 2024

Creatief Café in februari

Creatief Café in februari



De eerste donderdag van deze maand, dat was direct op 1 februari! En zoals bekend: op de eerste en derde donderdag van elke maand is er een Creatief Café in de bibliotheek in Sneek. Ik had vorige week al een paar geweldige knuffels laten zien, gehaakt door andere creatieve deelnemers van het café. Aanstaande donderdag is er weer een Creatief Café, daarom is het vandaag tijd voor andere werkstukken.


Henne maakte ter plekke de tweede van die mooie mittens met gekabelde uiltjes af die je op de eerste foto van de collage hierboven ziet. Dat is trouwens een patroon van mijn bijna naamgenoot Breimeisje.nl. De groene wanten zijn van Tara en die andere ook. Daar heb ik voor- en achterkant van vast gelegd, zo mooi! Het is een oud patroon, zei Tara, ze heeft ze al heel vaak gebreid. 

Froukje was met een blauwe kindertrui bezig, Bea is bezig met een vest.


Op de onderste foto's zie je twee kussens. Althans, Henne was al een eindje onderweg, Loes was begonnen, maar begon nog 2x opnieuw 🤔 Het is de bedoeling dat die tijger met mozaïek haken gemaakt wordt, maar je moet eerst even goed door hebben hoe dat werkt. Henne en ik probeerden haar op weg te helpen. Ik ben benieuwd hoever ze is!

Hieronder zie je dat Wilke verder gaat met taartjes haken. Een aantal maanden geleden was ze daar mee begonnen, maar er kwamen heel veel andere projecten tussendoor. Herkenbaar 😉 Daarnaast zie je een schattig poppentruitje, gebreid door Suus. Vorige keer had ze drie op een breinaald staan. Die waren al klaar en daar heeft ze een poppenmoeder heel erg blij mee gemaakt, vertelde ze.


Anneke was bezig met een zwarte Takkie. Die is ook wel super leuk op het plaatje! Al vind ik zelf haken en breien met zwart echt lastig. 
Ik ben vergeten de sokken van Agnes op de foto te zetten. Ze was opnieuw begonnen met minder steken en ik had haar m'n uitleg gestuurd van de versterkte hiel en dat zag er heel goed uit. Ze vond het duidelijk, m'n uitleg 😊
Donderdag hoop ik wel een foto van haar sok te maken!
Zelf was ik ook bezig met een sok. Ook geen foto van natuurlijk! Die komen zeker nog langs in de blog.

We waren weer met 14 dames. Heel leuk was dat Ineke een heerlijke cake had gemaakt, waar we allemaal een stuk van kregen, verrukkelijk.

Donderdag mogen we weer, 15 februari, van 14.30 - 16.00 uur, in de bibliotheek in Sneek. Neem je eigen handwerkje mee, koffie/thee is verkrijgbaar tegen een sympathieke prijs.
Je bent welkom!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.


4 opmerkingen:

  1. En dan komt er weer van allerlei leuks langs... het blijft leuk om te bekijken! Takkie... da's een oude bekende.. hoe leuk om dat beestje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke creaties en dat oude beestje is heel bekend ik maakte het ook voor mijn kleinkind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dingen worden daar allemaal gemaakt, lmooi hoor dat er zoveel enthousiasme voor is en met prachtige resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt heel gezellig en veel variatie in handwerkjes leuk.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen