{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 15 februari 2024

Eindelijk af (2)

Eindelijk af (2)  


Ja, hoor, de deken is af, er is een rand gehaakt!
En dan heb ik het over de gehaakte Mystery Banket van het jaar 2018 🤭

Ik heb een rand naar eigen inzicht gehaakt. In een van de haakbijbels had ik een rand gezien met een ruche. Dat leek me wel wat.
Eerst moesten er wat toeren gehaakt worden, een toer met halve stokjes, een toer met stokjes, weer een toer met halve stokjes en een toer met vasten.


Ik heb die toeren in de achterste lussen gehaakt, zodat er een lijntje zichtbaar blijft aan de voorkant. Op de vierde foto van de collage hierboven zie je het ruche-effect. Nou, dat viel mij tegen!

Uiteindelijk heb ik er boogjes opgehaakt, van steeds 5 halve stokjes. Simpel, maar ik vind het leuk.


En zo is na 5½ jaar dan toch eindelijk deze deken af!


De Mystery Blankets zijn projecten van Breiclub.nl. Deze versie is ontworpen door Bianca Boonstra. Ik heb hier en daar wat aanpassingen gemaakt en zelfs 1 blok zelf ontworpen.


Deze kleurvariant heet de Nordpolen.
Alles over deze deken vind je onder het label "Mystery Blanket 2018".


Ik ben van plan dit jaar wat projecten, die al lang zijn blijven liggen, af te maken. Dit is nummer 2!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Dat heb je heel goed opgelost. Op de foto ziet de ruche er inderdaad niet echt uut als een ruche, meer als een lubberende rand. Zoals je het nu hebt gedaan ziet het er heel mooi uit. Op naar de volgende deken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en knap zonder dat je weet hoe het wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn Akkelien, nummer 2 af :-) Ik vind jouw rand mooier als die uit de haakbijbel. Volgens mij heb je inmiddels zoveel ervaring dat je zelf weet wat mooi is en wat erbij past, dat bewijst deze rand wel. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waanzinnig mooi Akkelien, wat een pracht van een deken, die kangoeroe zo prachtig. Uiteindelijk met de schulprand die je nog extra hebt toegevoegd is de rand zeker veel fraaier geworden!!! Vind het een TOPPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat de ruches tegenvielen, maar je hebt het erg goed opgelost! Het heeft even geduurd, maar de deken is klaar! Lekker dat hij nu uit je hoofd is verdwenen, dat geeft vast weer 'lucht'.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, ook al heeft het even geduurd... de deken is nu toch helemaal af. Een rand eraan is toch meestal wel de perfecte afwerking!

    BeantwoordenVerwijderen