{ 'anonymize_ip': true }

zondag 18 februari 2024

September18, de maartbox

September18, de maartbox


Ken je  September18?  
Daar vind je de leukste maandelijkse DIY-box. En het is elke maand weer iets anders.


Het werkt zo: je kunt voor 35 euro per maand een abonnement nemen, een membership.

Als je lid wordt krijg je een welkomstbox naar keuze en dus elke maand een nieuwe box.
Handig: het membership is maandelijks te pauzeren en opzegbaar.
Je krijgt toegang tot de September18 academy met alle patronen en video's en ook een gratis DIY ebook met daarin alle patronen van de afgelopen 5 jaar. En toegang tot een gezellige Facebookgroep waarin andere members/leden hun ervaringen en werkstukken delen. Heel inspirerend!

Het is de achttiende van de maand en daarom maakt September18 vandaag bekend wat er in de maartbox zit. Dat doen ze o.a. via social media.

Ik heb deze box eerder ontvangen. Daarom kan ik vandaag laten zien wat er in zit en wat ik er mee gedaan heb.


Het pakket kwam goed verpakt bij mij binnen.


En dan ben je natuurlijk heel benieuwd wat erin zit! Het is deze keer een box in samenwerking met Atelier Leut en het thema is Botanisch aquarel. Op de vierde foto van de collage ligt de uitleg, een uitgebreide instructieflyer. 
Op de volgende foto zie je de materialen waarmee je aan de slag mag:


Ik vind het een mooi compleet pakket. Je hebt verder eigenlijk alleen maar water nodig en keukenrol. Zelf heb ik een bord gebruikt om de verf op te mengen.


Op de informatieflyer staat ook een QR-code. Zo vind je een instructiefilmpje, dat heb ik eerst bekeken. Erg leuk en inspirerend. En toen ben ik van alles gaan uitproberen: 


Je ziet dat ik al snel ook bloemetjes aan 't schilderen was:


Het is heel handig om dit "proefblaadje" bij de hand te houden als je echt bezig gaat. Hierop kun je dan steeds de kleur testen of kijken of je kwast misschien te nat is, dat soort dingen.

De krans in het instructiefilmpje vond ik super leuk. Toch wilde ik graag klein beginnen.
Daarom tekende ik om een glas een rondje en zo ontstond dit:


Heel leuk en ontspannend om te doen, vond ik. Eerst wat bloemetjes verdeeld over de cirkel en daarna opvullen met wat "blaadjes" en stipjes in diverse tinten groen. Een mooie manier om zo met kleuren te spelen, te mengen, wat lichter maken of wat donkerder.

Ik vind het fijn om met een bord te werken, omdat je dan wat meer ruimte hebt. Je kunt het makkelijk schoon maken, al is dat niet echt nodig. Als je de volgende dag weer bezig gaat, kun je met water de verf weer bruikbaar maken.


Zo'n klein kransje, bedacht ik ineens, dat is heel leuk om als label te gebruiken!

Je ziet al op de foto hierboven dat ik op één vel 3 kransjes maakte en nog 3 andere labels. Ik heb jaren terug een houten mal gekocht waarmee je zo'n label kunt tekenen. Een gewone rechthoek kan natuurlijk ook.


De kransjes knipte ik rond. De andere labels knipte ik op de potloodrand. Ik vond dat wel lekker makkelijk bij het schilderen, je hoeft niet "binnen de lijntjes" te blijven. Het label rechtsboven heb ik met streepjes en stipjes gedaan, dat is heel confetti-achtig geworden, super feestelijk!

En ja, ik heb al een paar gebruikt op cadeautjes:


Ik kreeg al leuke reacties van de ontvangers 😊

Tip: Knip voordat je op het label gaat schrijven even een gaatje met een perforator. Dat is bij de ronde labels heel makkelijk, dan zit je altijd goed. Bij de andere labels kun je kiezen voor een hoek of meer op de zijkant.

Op de volgende foto's heb ik met een collage-app teksten toegevoegd, als voorbeeld:


Ik vond het super leuk om met deze maartbox aan de slag te gaan, lekker met aquarelverf in de weer. Ik ben ook heel blij met het resultaat. Heerlijk om zo eens een paar uurtjes lekker creatief bezig te zijn!

Je kunt je nu aanmelden voor deze leuke box. Dat kan via September18.nl. En hier vind je nog meer informatie over hoe het werkt en welke flexibele mogelijkheden er zijn.

Nog een tip: in onze regio is het nu voorjaarsvakantie, kijk ook even hier bij die leuke kids-boxen!

Je vindt September18 ook op Facebook en Instagram.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Ha ha dat is leuk hè een beetje schilderen. Zo ontspannend . En zeker heel erg bijzonder om van alles uit te proberen. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, eens iets heel anders doen en nog met een tof resultaat ook! Dat heb je heel leuk gedaan. Leuk idee om zo cadeaulabels te maken, het staat heel feestelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig zo’n mal om labels te maken. Kwam nu goed van pas. Erg lekker bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je heerlijk aan de slag gegaan Akkelien, het is zo leuk om met verf te experimenteren, dat ga je vast en zeker veel vaker doen. Erg leuk resultaten laat je ons zien, en heel mooi ook weergegeven met de foto's en mooie collages.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn echte verrassingspakketten! Ik kende het nog niet. Op deze manier ga je ook weer andere hobby's ontdekken en proberen...

    BeantwoordenVerwijderen