{ 'anonymize_ip': true }
Posts tonen met het label kleurrijk. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kleurrijk. Alle posts tonen

vrijdag 19 mei 2017

Kleurrijk: fiets en boek

Kleurrijk: fiets en boek


Een tijdje terug liet ik hier al eens zien dat Christine hele leuke vlaggetjes aan het haken was. Een restjes-project vertelde ze. Kort geleden zag ik het eindresultaat op facebook:


Zo ontzettend leuk! Ik vroeg of ik het op de blog mocht laten zien en ze stuurde me ook nog wat losse foto's:


Wat grappig is: de vlaggetjes die ze toen liet zien bij de handwerkavond zitten er uiteindelijk niet bij! Die matchten niet met de rest.


Het patroon dat ze gebruikte vind je hier en heet Retts Flower Bunting. In 't Engels, wel met veel foto's. Super leuk resultaat!



Daar word je toch helemaal happy van, zo'n vrolijke fiets! 

En waar ik zelf happy mee ben, is mijn "nieuwe" boek:


De kunst van het breien, geschreven door Jane Brocket. Ik had het eerst van de bibliotheek geleend en had er al eens in zitten kijken, lezen, bladeren. Echt heel leuk!


Met kleur 😊
En ook een beetje haken, zoals je op diezelfde foto ziet.


Ik moest het inleveren, was zelfs al ruim een week te laat. Gelukkig heb ik zo'n fijn abonnement dat ze dan niet boos worden en dat ik geen boete hoef te betalen. Maar ik wilde 't niet terug brengen, ik wilde 't hebben! Dus zocht ik online en bestelde het, in België. 
En nu heb ik het zelf en ben er helemaal blij mee! Ik ga er vast eens wat uit maken, maar eerst ga ik het heerlijk  lezen, want het is ook nog eens leuk geschreven. Vast en zeker goed voor happy momentjes!

Het is vrijdag en ik wens jullie allemaal graag een heel fijn weekend. Denken jullie ook aan de happy momentjes?


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


vrijdag 31 maart 2017

Kleurrijk: Warme handen

Kleurrijk: Warme handen 


Vorige week was de jaarvergadering van De Pronkriders. Dat hoort erbij, hé, als je lid bent van een vereniging. Ik nam wel een breiwerkje mee, want ik vind het fijn om ondertussen iets leuks te kunnen doen. Ik nam m'n handwarmers mee. En ik heb flink wat gedaan:


Ik nam het vervolgens ook mee toen ik club had bij Lydia:


Toen hoefde alleen de duim nog:


Oké, en alle draadjes moest ik nog even afwerken :-)


Wat zijn ze leuk geworden, hé!


De inspiratie kreeg ik van Loret Karman, bij wie ik een workshop Bohus Stickning deed tijdens de breidagen in Zwolle. Het patroon vind je hier. Ik gebruikte ook de drie bolletjes handgeverfde wol die ik kreeg bij de workshop, een roze, rood en grijs bolletje. 
Ik combineerde die bolletjes met sokkenwolletjes uit m'n eigen voorraad. De roze en rode kleur heb ik met opzet verschillend gebruikt in de handwarmers, zie je dat? Bij het originele patroon is nog meer gespeeld met de kleuren. Ook leuk, maar voor mij is dit "wild" genoeg 😊 Dit is dus eigenlijk ook een leuk project voor restjes!

Ik vond het superleuk om te maken, en ben er helemaal happy mee, al weet ik niet eens of ik ze veel ga dragen. 

Graag wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend! Met happy momentjes!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


vrijdag 17 maart 2017

Kleurrijk - van alles wat

Kleurrijk - van alles wat


De knopen-bloemetjes van gisteren, die waren eigenlijk ook wel geschikt geweest voor het thema kleurrijk.
Tijdens de handwerkavond is Chantal ermee bezig geweest:


Je ziet bij haar ook duidelijk dat de streepjes van de vasten door de knoopsgaten een bijzonder effect geven.

Het babydekentje dat ik aan het haken was, is klaar en toch laat ik het nog niet zien. Eerst de aanstaande moeder!
Gelukkig heb ik nog foto's van de Mix 'n Match van Maria. Vorige week konden jullie zien dat ze niet blij was met de kleuren en opnieuw begonnen was. Dat was in april vorig jaar en die maand haakte ze er lustig op los:





Helemaal blij met de nieuwe kleuren! Het werkt goed om wit steeds voor de bredere "rustige" delen te kiezen en het paars voor de smalle randjes. 

De volgende vier foto's zijn van mei vorig jaar:





Als je een paar weken achter zo'n CAL aan haakt, kun je lekker in je eigen tempo haken en Maria had er plezier in en haakte flink door.

Zelf heb ik gisteren weer even aangehaakt bij de Grootste Deken ter Wereld. Daarover schrijf ik binnenkort weer een blogje. De volgende Haak-maar-aan-middag in Sneek is op 13 april 2017.

Vandaag ook nog even aandacht voor het kleurrijke koraal, waarvan nog steeds van alles te zien is op de facebookpagina van Craftivists. Er is een groot kunstwerk gemaakt van alle ingezonden werkstukken en dat wordt geëxposeerd in Ecomare. Zondag 19 maart is de onthulling en het is daar tot 5 juni 2017 te bewonderen. Hier lees je er meer over.
Wij vonden het heel leuk om hier wat aan bij te dragen!



Graag wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend! Mét happy momenten!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 3 maart 2017

Kleurrijk - kleuretui

Kleurrijk - kleuretui


Lydia is nog steeds meer in de ban van het kleuren dan van het haken en toch... 
Soms komt dat samen 😊
Kijk maar:



Ze haakte een kleurrijke hoes om haar kleuretui! Dit zou je ook als haaknaaldenetui kunnen gebruiken, hé!


Zo zie je hoe ze het haakte:


En dit is een van haar kleurwerken:


Ze haakte er ook een voor haar zus, die ook dol op kleuren is: 


Een heel leuk idee waarmee je goed kunt variëren. Ook leuk om gewoon streepjes te haken of met een leuke steek. 

Graag wens ik jullie een heel fijn weekend, mét happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 20 januari 2017

Kleurrijk - Kleuren

Kleurrijk - Kleuren


Weer een kleurrijke blog en nu over kleuren. Het is sinds een paar jaar een heel geaccepteerde hobby voor grote mensen: kleuren. En al veel langer had ik best wel mooie potloden en dergelijke in huis, meer omdat ik ook wel heb getekend. Dat doe ik eigenlijk niet meer, misschien komt dat wel weer. Vorig jaar had ik al een kleurkalender gekocht, in de afprijs en nu heb ik eindelijke eens eentje gekleurd.


Deze heb ik overigens met stiften gedaan, het linker glas met hele dunne fineliners en het rechter glas met iets dikkere, allebei van Stabilo.

Lydia was al eerder aan het kleuren en sinds kort pakt ze het weer op. Zo kleurde ze een kaft voor om haar nieuwe agenda:


En deze kleurplaat is toch ook prachtig geworden!


Op youtube kun je allemaal kleurtechnieken ontdekken en leren. En wat zijn er mooie materialen te vinden... Ik houd het voorlopig bij die kleurkalender en alle kleurmaterialen die ik nu in huis heb. Er komt vast nog wel eens iets langs hier 😊 Dat kleuren geeft je beslist een happy momentje!

En nu ik het toch over kleurplaten en kleuren heb, kijk eens wat ik kreeg: 




Van buurmeisje Felice, als dank voor de kaart met het gelukspoppetje, een prachtige vlinder!

Hier nog een kleurrijk haakideetje dat we deelden bij de handwerkavond: herbruikbare confetti! Het idee komt uit het boek Vive la vie van Ingrid van Willenswaard van de inspirerende blog Ingthings. Het zijn gewoon gehaakte rondjes en wij haakten ze nu van verloopgaren. Dat ziet er toch super feestelijk uit: van die rondjes op een mooi gedekte tafel! 

Voor deze rondjes haakte ik 12 stokjes in een magische ring. Je kunt ook 6 vasten doen en in de volgende toer in iedere steek 2 vasten = 12 vasten. En misschien wil je ze nog een toer groter, meerder dan tot 18 vasten.  Nog wel even de draadjes wegwerken! Ik deed dat niet bij deze, want ik gebruikte ze als klein haakwerkje aan de patronenpakketjes. 
Het was weer supergezellig maandag! Een feestje en absoluut een happy moment. Volgende week laat ik er meer van zien.

En omdat het vandaag vrijdag is, wens ik jullie graag een heel fijn weekend! Denk ook aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.





vrijdag 13 januari 2017

Kleurrijk Planned Pooling en een kleurrijke deken

Kleurrijk Planned Pooling en een kleurrijke deken


Vandaag weer een blogje met kleur, in het kader van Kleurrijk 2017.

Op de blog van Dinah zag ik voor het eerst iets over planned pooling. Later zag ik weer eens wat op facebook en ik bekeek deze blog, waarop ook een link naar een filmpje op youtube staat. 't Is in het Engels, wel goed te volgen.

Gisteren liet ik al zien dat ik een nieuw hoesje haakte voor m'n nieuwe telefoon. In eerste instantie wilde ik iets doen met deze nieuwe techniek en ik had nog een erg leuk roze bolletje verloopgaren. 


Dit is het resultaat. Ik zie er wel wat van een ruit in, maar 't effect is niet heel sterk. Wat ook een nadeel is van deze techniek is dat de breedte van je werk bepaald wordt door het garen. Je dealt namelijk met het terugkerende verloop in het garen. Het formaat van die lapje klopte van geen kanten met m'n nieuwe telefoon. Vandaar dat ik tot een ander idee kwam, waar ik overigens heel tevreden over ben 😊

De techniek is op zich wel leuk en ik kwam een blauwe bol verloopgaren tegen:


Nu probeer ik het hiermee en tot nog toe heb ik dit:


Nog steeds niet heel sterk, toch nog wel leuk. Ik denk dat ik het nog maar even verder probeer. Het is gehaakt met de weefsteek/granietsteek, dus afwisselen 1 vaste, 1 losse.

Ik heb nog een poging gewaagd met een bol met wat meer kleur en nu heb ik dit als resultaat:



Ik moet nog maar eens wat filmpjes bekijken, want het resultaat is nog niet zo verbluffend als ik gehoopt had 😥

Vorige week op kleurrijke vrijdag kreeg ik van Maria nog een foto van haar kleurrijke Zeeuwse mee-brei-deken (In deze blog lees en zie je meer over haar deken). Zij en haar man hebben in hun huis één van de kamers opgeknapt, het is nu een hele mooie jongens-logeerkamer geworden. 


Mooi, de Zeeuwse deken met de visserstrui-motieven en het behang met de zeilboten! En de logeerkamer is al ingewijd door kleinzoon Milan, die ook een bepalende rol had in de kleurkeuze bij deze deken. Hij was heel trots. Dat was vast een heel happy moment voor hem 😊

En omdat het vrijdag is, wens ik jullie graag een heel fijn weekend! Denk ook aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



vrijdag 6 januari 2017

Kleurrijk - Mandala

Kleurrijk - mandala


Zomaar een ingeving naar aanleiding van m'n nieuwjaars-handwerk met de wens voor een kleurrijk nieuw jaar: een thema voor dit jaar! Kleurrijke blogjes. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen. Wel dat ik vandaag begin, op deze vrijdag.

Lydia was jarig in december en ik gaf haar een boekje over mandala's haken. Ze was rond die tijd ook bezig met een workshop mandala's haken bij Trendywol in Bolsward en ik had hier al laten zien dat ze een mandala had gehaakt. Ze maakte er nog een iets kleinere bij, met de kleuren in tegengestelde volgorde en zo hangen ze inmiddels bij haar thuis voor het raam:


Tijdens ons laatste clubje van vorig jaar had ze ook wat voor mij:


Een mandala in blauw-tinten! Prachtig! Deze mooie mandala in "mijn" kleuren heeft inmiddels een mooi plekje gevonden in onze slaapkamer. 
Mandala's lenen zich ervoor om iets moois met kleuren te doen en in dat boekje staan prachtige exemplaren. Ik wil het wel eens lenen 😊

Dat was ook weer zo'n happy moment: een zelfgemaakt cadeau ontvangen, super leuk vind ik dat!

En omdat het vrijdag is, wens ik jullie graag een heel fijn weekend! Denk aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.