{ 'anonymize_ip': true }
Posts tonen met het label algemeen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label algemeen. Alle posts tonen

maandag 24 juni 2013

Vijftig!

Vijftig!


En zo zag ik vrijdag ineens dat ik al vijftig volgers heb! Hoe bijzonder! Ik vind het heel erg leuk en wil het vieren met iets leuks. Ik ben er het hele weekend over aan het denken, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik laat het deze week nog weten! 
In ieder geval heel erg welkom aan de nieuwste volgers en voor alle volgers: wat fijn dat jullie er zijn! En dat geldt uiteraard ook voor alle anderen die langs komen, af en toe of heel vaak.
Ik wil jullie direct ook even doorverwijzen naar mijn blogvriendin Daniëlle, zij heeft nu een erg leuke actie mét give away, kijk maar even hier!

Dan nog even iets van waar ik dit weekend mee bezig was. Uiteraard de sokken, maar daarover later deze week meer. 
Hier wel de basis van de twee gelukspoppetjes die ik haak:


Ook ben ik begonnen met een omslagdoek. Ik zag het op de blog van Angeline, "mijn eigen plekkie", namelijk hier en het heet de Elise-sjaal. Ik heb, geheel geïnspireerd door de blog van Angeline, garen bij de Wibra gehaald, drie bollen en ben benieuwd hoe groot mijn doek gaat worden! Dit is het begin:


Morgen de poppenblog! Met allemaal foto's van het eindresultaat van mijn derde pop!

Liefs van De Breimeisjes!

maandag 6 mei 2013

Nog niet helemaal terug

Nog niet helemaal terug


Er is al een week blogvakantie voorbij en hoewel we hier in het hoge noorden helaas niet twee weken meivakantie hebben, ben ik deze week nog niet helemaal terug. Zoon moet tot zijn spijt een paar dagen naar school, echtgenoot heeft wel de hele week vrij en gaat klussen. En ik? Ik ga vanavond weer met Lydia naar Katrein Kunst, voor onze handwerkavond! Daar hebben we zin in! 



Hier en daar heb ik al weer wat blogjes gelezen. Ik was zowaar een hele week verstoken van internet! Toch heb ik nu mijn best gedaan om weer bij te raken met alle verhalen die ik zoal volg, als volger of als regelmatige gast. Ik zag o.a. dat Marloes de door haar gewonnen give away had omgezet in een eigengehaakte koning Willem-Alexander en koningin Máxima, kijk maar even mee op haar blog.

Binnenkort weer meer op deze blog. Vanavond vast een nieuwe blog van het Nifelwyfke!

Liefs van De Breimeisjes!


vrijdag 22 februari 2013

De deeltijdschrijver schrijft over een breimeisje!

De deeltijdschrijver schrijft over een breimeisje!


Dit Breimeisje geniet nog steeds van haar blogvakantie. Ondertussen wordt er hier wel van alles gebreid, volgende week laat ik weer wat zien! 
De echtgenoot van dit Breimeisje, ook wel deeltijdschrijver genaamd, heeft een column geschreven met als titel "Brei". Dat wil ik graag delen in deze blog! Klik hier! En als je nog meer van hem wilt lezen, kijk dan op de website www.deeltijdschrijver.nl!



Ik geniet nog even van de "crocusvakantie"! Volgende week ga ik weer bloggen!
Iedereen een fijn weekend gewenst!

Liefs van De Breimeisjes!

donderdag 20 december 2012

Club (4)

Club (4)

We hadden weer club gisteren. De laatste club van het jaar, want het is bijna kerstvakantie en dan hebben we geen tijd voor club. Dan is het tijd voor onze gezinnen!
We hadden veel te bespreken en bij te praten. We hadden het o.a. over onze plannen voor Kerst. Zo ga ik met mijn gezin op tweede Kerstdag bij mijn ouders eten en mijn broer en zusje komen ook met hun gezinnen. We eten lekker makkelijk: van de Chinees. 
En ik bedacht dat we dan best tijd hebben om wat spelletjes te doen, bingo, sjoelen, rummykub. Leuk met wat prijsjes. Ik had dit niet besproken met mijn mannen, dat deed ik pas nadat ik de eerste reacties binnenkreeg. Zoon en echtgenoot zijn namelijk niet zo van de spelletjes. Zij waren niet enthousiast. Zoon wilde alleen wel met zo'n bingo-molen draaien. En die hebben we dus niet. Dat vertelde ik, tijdens de koffie. Lydia zei ogenblikkelijk dat zij wel zo'n bingo-molen hebben en die mogen wij uiteraard lenen! En die blokjes bingokaarten, die ik 's ochtends gehaald had, kan ik wel terugbrengen, want er zitten kaarten bij die je makkelijk kunt kopiëren. Fijn, want ik had nu ineens wel 500 kaarten en gezien de reacties van mijn mannen, zullen wij die nooit opmaken. 

's Middags liet ik het zien aan mijn zoon. Zelf heb ik ook nog nooit zo'n ding in handen gehad. Best grappig. Na de demonstratie moest het geval weer gedemonteerd worden en..... toen is er iets heel jammers gebeurd.... Twee van die spalkjes van de bol knapten! 
Mijn zoon op zich nog blij, omdat er nu zeker geen bingo meer gespeeld kan worden. Ik schaam me natuurlijk rot! Uiteraard heb ik Lydia al bericht gedaan: "Lieve Lydia,
er is iets heel jammers gebeurd. Met het Bingo-molentje. Ik wilde het even uitproberen en toen ik het weer zou demonteren, braken er twee spalkjes.... Het is bij deze dus toch onbruikbaar geworden.... Nu is de vraag aan jou: hoe compenseer ik dit? Koop ik een nieuw setje voor je, of betaal ik je de prijs? Als je het zeg maar aan mij "verkoopt", dan hebben jullie weer wat minder spullen. Dus laat het mij weten!" 

Gelukkig vond m'n vriendin het nogal hilarisch. Haar reactie: "Hoi vriendin,
Ach joh, laat eerst maar mooi zitten. Misschien vind ik wel een setje op de rommelmarkt een keer.
Geen zorgen. Je mannen helemaal blij dat de  kerstbingo misschien niet doorgaat? Haha."

En even later dit mailtje: "Nog even...ik zag je mail nog even en moest ineens zo lachen. Er is iets heel jammers gebeurd...nou dat is zeker heel jammer. Tinus de sloper aan de slag met de bingo. Het spel is al voorbij voordat het begonnen is haha." 
 
De bingo-molen is min of meer gelijmd. Ik hoop dat we het er mee kunnen doen en anders gebruiken we de oude versie, met alle nummers in een zakje. Want we gaan wel bingo spelen! En sjoelen! En ik wil ook heel graag rummykub doen!

Liefs van De Breimeisjes!

vrijdag 30 november 2012

Club (4)

Club

Het was weer tijd voor club. Aanstaande maandag hebben we onze workshop en we moesten nog wel even wat doornemen. Inmiddels liggen de pakketjes patronen klaar, met nog wat goede internettips, want wat is er veel te vinden op het wereldwijde web! 

Op onze website is ook al het een en ander aan Kerst te vinden, kerstballen en engelen. Ik ben andere engelen aan het haken, daarover een andere keer meer.

Nu ben ik een paar weken bezig met bloggen en ik heb zowaar al 17 volgers! Dat vind ik natuurlijk superleuk! Een aantal van de volgers zijn ervaren bloggers en nu heb ik een vraag: sommige volgers lijkt het leuk om een mailtje te krijgen als er een nieuwe blog is. Hoe regel je dat? Ik geloof dat het iets is met "feed", maar hoe en wat is mij niet duidelijk. 
Mocht iemand die dit leest hier meer van weten, dan krijg ik heel graag een reactie!
Nu ga ik heel snel aan de slag met dichten en het knutselen van een surprise!
Heel fijn weekend allemaal!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

woensdag 7 november 2012

De Breimeisjes op blogspot

De Breimeisjes zijn al een tijd actief op het internet, met de website www.debreimeisjes.nl.




Veel inspiratie is te vinden op diverse blogs. Zo leuk om rond te kijken! Inmiddels vindt dit Breimeisje het hoog tijd om ook met een blog te beginnen!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl