{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 20 december 2012

Club (4)

Club (4)

We hadden weer club gisteren. De laatste club van het jaar, want het is bijna kerstvakantie en dan hebben we geen tijd voor club. Dan is het tijd voor onze gezinnen!
We hadden veel te bespreken en bij te praten. We hadden het o.a. over onze plannen voor Kerst. Zo ga ik met mijn gezin op tweede Kerstdag bij mijn ouders eten en mijn broer en zusje komen ook met hun gezinnen. We eten lekker makkelijk: van de Chinees. 
En ik bedacht dat we dan best tijd hebben om wat spelletjes te doen, bingo, sjoelen, rummykub. Leuk met wat prijsjes. Ik had dit niet besproken met mijn mannen, dat deed ik pas nadat ik de eerste reacties binnenkreeg. Zoon en echtgenoot zijn namelijk niet zo van de spelletjes. Zij waren niet enthousiast. Zoon wilde alleen wel met zo'n bingo-molen draaien. En die hebben we dus niet. Dat vertelde ik, tijdens de koffie. Lydia zei ogenblikkelijk dat zij wel zo'n bingo-molen hebben en die mogen wij uiteraard lenen! En die blokjes bingokaarten, die ik 's ochtends gehaald had, kan ik wel terugbrengen, want er zitten kaarten bij die je makkelijk kunt kopiëren. Fijn, want ik had nu ineens wel 500 kaarten en gezien de reacties van mijn mannen, zullen wij die nooit opmaken. 

's Middags liet ik het zien aan mijn zoon. Zelf heb ik ook nog nooit zo'n ding in handen gehad. Best grappig. Na de demonstratie moest het geval weer gedemonteerd worden en..... toen is er iets heel jammers gebeurd.... Twee van die spalkjes van de bol knapten! 
Mijn zoon op zich nog blij, omdat er nu zeker geen bingo meer gespeeld kan worden. Ik schaam me natuurlijk rot! Uiteraard heb ik Lydia al bericht gedaan: "Lieve Lydia,
er is iets heel jammers gebeurd. Met het Bingo-molentje. Ik wilde het even uitproberen en toen ik het weer zou demonteren, braken er twee spalkjes.... Het is bij deze dus toch onbruikbaar geworden.... Nu is de vraag aan jou: hoe compenseer ik dit? Koop ik een nieuw setje voor je, of betaal ik je de prijs? Als je het zeg maar aan mij "verkoopt", dan hebben jullie weer wat minder spullen. Dus laat het mij weten!" 

Gelukkig vond m'n vriendin het nogal hilarisch. Haar reactie: "Hoi vriendin,
Ach joh, laat eerst maar mooi zitten. Misschien vind ik wel een setje op de rommelmarkt een keer.
Geen zorgen. Je mannen helemaal blij dat de  kerstbingo misschien niet doorgaat? Haha."

En even later dit mailtje: "Nog even...ik zag je mail nog even en moest ineens zo lachen. Er is iets heel jammers gebeurd...nou dat is zeker heel jammer. Tinus de sloper aan de slag met de bingo. Het spel is al voorbij voordat het begonnen is haha." 
 
De bingo-molen is min of meer gelijmd. Ik hoop dat we het er mee kunnen doen en anders gebruiken we de oude versie, met alle nummers in een zakje. Want we gaan wel bingo spelen! En sjoelen! En ik wil ook heel graag rummykub doen!

Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Da's gewoonlijk zo, als je iets uitleent van iemand gebeurt er iets mee en zit je met de gebakken peren. Gelukkig nemen de mensen het dan meestal goed op!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit hier met het zelfde probleem... Ik doe graag een gezelschap, maar de rest iets minder.
    spijtig dat we zo ver weg wonen,anders konden wij gezellig samen spelen...;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin ineens het idee achter wordfeud te begrijpen! Dat zijn natuurlijk allemaal mensen die thuis niemand hebben waar ze een spelletje mee kunnen doen!

      Verwijderen
    2. Accountje aanmaken?? Ik ben trouwens thuis ook niet zo van de spelletjes, behalve Scrabble, Boggle enz. Het is me meestal veel te ingewikkeld (okee bingo snap ik zelfs) en het duurt me veel te lang!

      Irene

      Verwijderen
    3. Misschien wel Irene! Maar nu nog even niet. Zou je ook rummykub kunnen spelen op zo'n digitale manier?

      Verwijderen