{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 13 december 2012

Geluksengel

Geluksengel

Nog steeds in de ban van de engelen! Zoals ik al eerder vertelde in een blog, heb ik al heel wat gelukspoppetjes en engeltjes gemaakt, allemaal door dat leuke boekje van Annemarie Arts, "Gelukspoppetjes haken".


Het is een zeer inspirerend boekje en het is leuk om je eigen variaties te bedenken. Zo heb ik wel eens vleugeltjes gehaakt, een andere keer gebruikte ik een stukje kant en op dit moment vind ik een eenvoudig lintje het mooist. Ik gaf mijn engelen altijd wel haar en de laatste tijd gebruik ik het "knotje" van de oma. Op de website van De Breimeisjes staan een heleboel gelukspoppetjes, verpleegsters en engelen, vandaag plaats ik ook een paar foto's in deze blog:




















Wat ik nog lastig vind, is een goede kleur voor de gezichtjes te vinden. Van Catania was er eerst een mooie zacht oranje kleur, maar die is uit het assortiment. Ik heb wel een goed bruikbare roze tint gevonden bij de Wibra, maar die kleur is er ook niet altijd. De nieuwe kleur apricot van Catania (kleurnummer 0263) vind ik ook weer heel mooi.
En nu heb ik dus eindelijk ook zo'n engeltje voor mezelf  ^_^!

Liefs van De Breimeisjes!

4 opmerkingen:

  1. Supermooie poppetjes Akkelien! Jij kan je hier wel echt mee uitleven, ook je fantasie gebruiken, dat is altijd plezant! Dit is wel niet mijn ding, haken en ook niet zo'n gepriegel :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Akkelien, ja het is niet leuk als er een kleur tssn uitvalt die je graag hebt. Ik ben eens in mijn kleurenpalet van catania gaan kijken en eventueel de kleur 246 zou je ook kunnen gebruiken. Is meer een baby roze kleur.
    Wat ook een zeer mooie kleur is voor een gezichtje is de kleur nr 8232 van Annell rapido fine.
    Deze wol kan je echter moeilijk samen breien met catania wol.
    Ik vind persoonlijk de grotere gehaakt engel mooier, maar deze mogen er ook zijn hoor.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je tips, Daniëlle! Ik heb nog wel wat kleurtjes in huis, dus ik kan nog vooruit. En op dit moment haak ik ook liever die andere engelen. Dat is weer een nieuw werkje, hé!

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen