{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 14 december 2012

Gala

Gala

Voor de barbiepop van m'n nichtje maakte ik ooit een mooie jurk.



Vervolgens kreeg m'n nichtje een Jolina Ballerina en ik kreeg de vraag of ik voor haar ook zo'n mooie jurk kon maken. Die werd iets anders, ik koos nu voor een andere steek in de rok.




Inmiddels heeft deze Jolina een turnende vriendin gekregen en ik heb het verzoek om nog zo'n jurk te maken, zodat deze vriendinnen allebei een galajurk hebben voor de Kerst. Wat jammer dat dit een uit-het-hoofd-model is.... Nu moet ik het weer uitzoeken! De rok is al zo'n beetje klaar, nu nog even puzzelen voor het bovenstukje. Ik zal het deze keer ook opschrijven, want misschien kan ik nog iemand plezieren met een patroon van een galajurk voor een pop! De nieuwe jurk wordt roze, voor de rok gebruikte ik de steek "kleine takjes", dat is steek 154 uit de Breibijbel (geweldig boek!). 

Ik denk dat ik nog wel zo'n leuke bijpassende shawl/stola heb liggen. Jolina poseert ook op onze website: hier.

Fijn weekend!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

2 opmerkingen:

  1. Toch zalig hé Akkelien om zo een mooie jurkjes te mogen breien.
    Weet je als je het niet opschrijft je patroontje, dan blijft de jurk wel exclusief hé.
    Is dit dan geen houte couture?
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAAUW!! SUPERMOOI! Hoe krijg je het allemaal voor elkaar? Zo'n mooie jurk voor jezelf zou super zijn!
    Er zullen veel meisjes jaloers zijn denk ik :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen