{ 'anonymize_ip': true }
Posts tonen met het label workshops. Alle posts tonen
Posts tonen met het label workshops. Alle posts tonen

vrijdag 31 mei 2024

Vriendelijke vrijdag en de handwerkavond en een weekendtip

Vriendelijke vrijdag en de handwerkavond en een weekendtip


In deze maand was er weer een handwerkavond. We zijn nog met een klein groepje en dat kan dan ook fijn bij ons thuis. Deze keer zaten we heerlijk in ons tuinhuis. En voor de verandering gingen we nu eens niet haken πŸ™‚

Bij mijn lievelingswinkel, de Dorcas, had ik namelijk deze twee doosjes gevonden:


Ik wist dat ik ook nog kleine houten vogelhuisjes had om te borduren. Leuk om voor de afwisseling eens iets heel anders te doen!


In de collage hierboven zie je links het doosje dat ik nog had, met de vogelhuisjes, rechtsboven wat er zoal in zo'n nieuw doosje zit.

Margriet ging aan de slag met een hartjeshanger. Ze volgde deels de beschrijving en deed ook wat naar eigen inzicht.


Christine ging bezig met zo'n vogelhuisje. Daarbij kun je heel goed kruisjes borduren. Bij de nieuwe hangers past dat niet altijd helemaal. Vooral bij de regenboog niet. Daar ben ik zelf mee bezig gegaan. Ik wilde ook gewoon de 7 kleuren van de regenboog gebruiken, dus heb ik "gewoon" lijntjes geborduurd 🌈

Het was een hele gezellige en fijne avond. Ik geloof dat het nog meer ontspannen voelde nu we in ons tuinhuis zaten 😊

We hebben alweer een datum afgesproken, in juni. Misschien kunnen we dan weer in 't huisje bezig!

Dan heb ik nog een leuke weekendtip, voor als je hier in de buurt bent:
Morgen, op 1 juni, is de Overtuinenfair in IJlst.


Dat is een erg leuke markt, heel sfeervol in de overtuinen in het oude gedeelte van IJlst.
Ik ga er zeker heen. Ik heb er wel eens over geblogd, afgelopen woensdag nog. Onder het label "overtuinenfair" lees je er meer over. Deze foto maakte ik vorig jaar, prachtig weer was het toen 🌞

Wil je meer informatie, ook over de kramen die je er kunt vinden? Kijk dan ook even op de speciale Facebookpagina.



Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend πŸ€πŸ€πŸ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes πŸ’—πŸ’—πŸ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 26 januari 2024

Vriendelijke vrijdag en gehaakte harten

Vriendelijke vrijdag en gehaakte harten


Er was weer een handwerkavond en ik had hier al verteld dat we als thema harten hadden. Ik had nog een leuk patroon gevonden, het Swirly Heart van Atty*s.


Tijdens de handwerkavond ontdekte ik dat ik nog wel een foutje had gemaakt, maar 't werkt op zich wel.

Ik haakte er nog eentje precies andersom:


Tijdens de workshop werden de bovenste 2 harten in de volgende collage gehaakt door Hedy en Margriet, de geel/blauwe versie is van mij.


Ik heb er ook twee aan elkaar gehaakt, maar bedacht al dat ze niet heel geschikt zijn om op te vullen. Je haakt namelijk ook dubbele Γ©n driedubbele stokjes. Toch zijn 2 hartjes tegen elkaar wel geschikt als hanger, het is dan wel mooi stevig. Ik liet bij het tweede hartje de draden aan het hart en haakte met elk van de draden de helft aan elkaar. Doordat ik 2 harten tegengesteld van elkaar had gehaakt, had ik mooi een gele helft en een blauwe helft.


Als je deze harten van wat dikker garen haakt, dan heb je prachtige onderzetters. Ze zijn sowieso heel mooi, leuk om mee te sturen met een kaartje of om als applicatie te gebruiken.
Het patroon vind je hier. Het is geschreven in het Engels, maar je vindt ook een uitgebreide fototutorial Γ©n een haakschema in het patroon. 
Het is van dezelfde ontwerpster die deze leuke katten bedacht.

Wat heerlijk, al die inspiratie op het wereldwijde web! Ik houd ervan!
Bovendien kan de wereld wel wat liefde gebruiken πŸ’—


πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’—



Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend πŸ€πŸ€πŸ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes πŸ’—πŸ’—πŸ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 19 januari 2024

Vriendelijke vrijdag en een hartjesslinger

Vriendelijke vrijdag en een hartjesslinger


Het klinkt nog steeds mooi: vriendelijke vrijdag. Dat lijkt een blijvertje. Ook leuk om regelmatig "iets" met een slinger te doen op vrijdag. Dat is wat ik vandaag doe en het is de tweede slinger van dit jaar. De Dorcas-slinger die ik 2 weken geleden hier liet zien, heb ik inmiddels ingeleverd bij de Dorcas-winkel in Sneek.

Vandaag een slinger met hartjes. Dit patroontje bedacht ik een paar jaar terug en het was een van de ideeΓ«n die ik deze week gebruikte voor de handwerkavond.


Dit is hoe je het haakt:
- Begin met een aantal lossen naar keuze + 3. Dit is het begin van de slinger.
*- Haak in de 3e losse vanaf de haaknaald achtereenvolgens 1 stokje, 2 dubbele stokjes, 3 stokjes, 1 dubbel stokje, 3 stokjes, 2 dubbele stokjes, 1 stokje, 2 lossen en 1 halve vaste.
- Haak een aantal lossen naar keuze, bijvoorbeeld 20.*
- Herhaal van * tot * tot je het gewenste aantal hartjes hebt gehaakt.
- Eindig met hetzelfde aantal lossen waarmee je de slinger begon, zonder de extra lossen. Knip de draad af en haal door.


Dit voorbeeld is gehaakt met hele dunne katoen met een glittertje, ik gebruikte haaknaald nr 2. Het kan uiteraard met allerlei soorten garen gemaakt worden. Kies een bijpassende haaknaald. Leuk voor Valentijnsdag of voor een trouwdag of voor iemand die je lief vindt! Geschikt om mee te sturen met een kaartje en je kunt er ook leuk een cadeautje mee versieren. 
Ondertussen haak ik nog wat hartjes bij dit slingertje:


Meer "hartelijke inspiratie" vind je onder het label "harten" πŸ’—

πŸ’™  πŸ’š  πŸ’›  πŸ’œ  πŸ’™  πŸ’š  πŸ’›  πŸ’œ  πŸ’™  πŸ’š  πŸ’›  πŸ’œ  πŸ’™  πŸ’š  πŸ’›  πŸ’œ


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend πŸ€πŸ€πŸ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes πŸ’—πŸ’—πŸ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


vrijdag 22 december 2023

Vriendelijke vrijdag, bijna kerst

Vriendelijke vrijdag, bijna kerst


Op deze vrijdag is iedereen vast heel druk met de voorbereidingen voor een lang kerstweekend. Ik denk nog even terug aan de handwerkavond die we op 12 december hadden.

Voor deze avond had ik weer een patroon voor een sterretje bedacht, dat liet ik vorige week zien. De link vind je ook in deze blog terug, iets later in de tekst.
Als extra patroon had ik gehaakte kerstboompjes, naar een patroon dat Wietske van Lief Gehaakt vorig jaar hier deelde.


De voorbeelden haakte ik met dit leuke bakkersgaren. Het groene garen was lastig om mee te haken 's avonds, vrij donker. Margriet haakte uiteindelijk met lichtgroen een boompje.


Het patroontje is makkelijk om mee te variΓ«ren. Ik haakte m'n tweede boompje afwisselend in de voorste lus en in de achterste lus. Voor de stam haakte ik met halve vasten tot waar ik de stam wilde en daar haakte ik 3 lossen, vervolgens 3 stokjes en toen heb ik afgehecht. Margriet haakte met 3 lossen terug naar de boom en maakte met halve vasten de hele toer compleet. Haar boom is ook wat breder geworden, iets meer gemeerderd. 
Wietske plakte ze vorig jaar op kerstkaarten, je kunt er ook hangers van maken. Misschien ga ik ze zelf nog gebruiken op de kersttafel.

Christine had de ster van de vorige "handwerkavond" thuis gemaakt:


Wij haakten zelf de nieuwe sterretjes, die gaan best makkelijk en vlot. Ondanks dat er weer heel wat bij te praten was, lukte het ons om er elk 2 te maken:


Wil jij ze ook haken? Hier vind je het patroon.
Wij hadden een heerlijke avond en in januari staat een nieuwe datum genoteerd πŸ™‚


Zoon creΓ«erde met 2 van onze Schotse vakantiefoto's en een hoop kerstige spullen een vrolijke kerstkaart.
Graag wens ik je hele fijne feestdagen en veel gezelli-geit in het nieuwe jaar!



Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag,
een heerlijk weekend  en prachtige kerstdagen πŸŽ„πŸŽ„πŸŽ„

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes πŸ’—πŸ’—πŸ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 15 december 2023

Vriendelijke vrijdag en sterren haken

Vriendelijke vrijdag en sterren haken


Het wordt onderhand tijd dat de kerstkaarten gepost zijn, want anders wordt het onzeker of ze nog voor de kerst arriveren!
Dit jaar had ik best wel vroeg de kerstkaarten in huis, maar o, wat heb ik het versturen weer uitgesteld...
Dat kwam ook omdat ik het leuk vind om er iets bij te doen dat ik zelf gemaakt heb en de tijd gaat zo snel tegenwoordig!

Ik heb weer een sterretje bedacht, een ster met 7 punten.


Dit was ook een van de patronen die ik afgelopen dinsdag deelde bij de handwerkavond en vandaag deel ik het hier:

Maak een magische ring.
Haak hierin 1 "beginstokje" (of 3 lossen) en nog 13 stokjes. Haak een halve vaste in dat beginstokje (of in de bovenste van de 3 lossen).
*In de volgende steek [1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 2 lossen, 1 halve vaste door de voorste 2 lussen van dat stokje], in de volgende steek [1 stokje, 1 half stokje]*. Herhaal van * tot * nog 6x en knip de draad af. Hecht netjes af.
De begin- en einddraad kun je gebruiken als ophanglusje. Werk ze daarvoor naar de bovenkant van de dichtstbijzijnde punt en leg bovenaan een knoopje.

Hier zijn nog wat foto's om wat dingen duidelijker te maken, van die voorste 2 lussen en het uiteindelijk afhechten:


Het is gelukt, woensdag was ik klaar met schrijven, gisteren is 't gepost.


Over post gesproken: wist je dat in 2024 de postzegels weer duurder worden? Je kunt nu nog mooi wat postzegels inslaan tegen de oude prijs!


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend πŸŽ„πŸŽ„πŸŽ„

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes πŸ’—πŸ’—πŸ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 24 november 2023

Vriendelijke vrijdag en de handwerkavond

Vriendelijke vrijdag en de handwerkavond


Het was ruim drie en een half jaar geleden dat we voor het laatst een freubelavond hadden, in maart 2020. Ik las het hier terug, het was vlak voordat het hele gedoe rond corona begon. En nu, eindelijk, hadden we een nieuwe afspraak, op 14 november jl. Ons groepje is wat uitgedund, we waren met z'n vieren. Uiteraard had ik wat voorbereid:


Het ging over sterren, zoals je ziet. En ik had voor alle drie de dames nog een echt De Breimeisjes-steekmarkeerder πŸ™‚


De tafel was verder goed gevuld met allerlei garens, we dronken thee, er was amandelstaaf en er stonden pepernoten op tafel, En we hebben gekletst. En geen steek gehaakt 😁


Zoveel om bij te praten! Voor we er erg in hadden was het zelfs al half elf, terwijl we altijd om half tien stopten. We hadden het nodig! De volgende afspraak is gemaakt. Misschien worden er dan wel sterren gehaakt.


Speciaal voor die avond had ik m'n 7-puntige ster verbeterd (zie ook deze blog) en ik maakte de dames attent op de Slinger-CAL van Dorcas, waarin je ook een vlaggetje in de vorm van een ster vindt. Over die CAL vind je meer informatie in deze blog.

Het was een fantastische avond en ik kijk er met veel plezier op terug. En ik kijk al weer uit naar de volgende keer!

Het patroon van mijn 7-puntige ster deel ik zeer binnenkort.


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend πŸ€πŸ€πŸ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes πŸ’—πŸ’—πŸ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

maandag 6 juli 2020

Zomerswap met De Breimeisjes (2)

Zomerswap met De Breimeisjes (2)


Vorige week vertelde ik hier al van onze alternatieve afsluiting van het handwerkavondseizoen. Vandaag meer. 

We hadden vooraf een datum afgesproken, 30 juni. En die dag moest het pakketje bij de juiste persoon zijn. Aangezien we redelijk dicht bij elkaar wonen, heeft iedereen het gebracht. Ik heb het achter in de tuin gezet, mijn pakketje werd rond diezelfde tijd bezorgd, echtgenoot nam het voor me aan, iemand anders vond ook een pakketje bij de voordeur. Daarvan waren al wat foto's:


's Avonds vroeg Christine in de appgroep of we los mochten πŸ˜„
Binnen een paar minuten waren het allemaal foto's! Zo leuk allemaal en zo verschillend!


Hedy had voor mij deze prachtige mobile met schelpen, kralen en andere mooie hangers gemaakt:


Ook een setje onderzetters heeft ze gehaakt en ik kreeg heerlijke thee Γ©n chocola.


Absoluut allemaal leuks, liefs en lekkers! Ik ben heel blij!
Iedereen was blij verrast en dit was een heel leuk bijzonder evenementje met gepaste afstand. Zeker voor herhaling vatbaar. Al hopen we dat we in september gewoon weer gezellig een handwerkavond kunnen afspreken, want we missen elkaar!


Juli en augustus 2020, in deze zomermaanden is er vast en zeker regelmatig wat te zien en te lezen bij De Breimeisjes, al zijn de blogs misschien wat korter dan anders.
Een hele fijne zomer gewenst en fijn dat je af en toe komt kijken hier!
Heel veel liefs πŸ’—


Fijne dag πŸ€


Liefs van De Breimeisjes πŸ’—πŸ’—πŸ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

woensdag 25 maart 2020

Freubelavond

Freubelavond


Begin maart was er weer een workshopavond met de Breimeisjes. Deze keer was het bij Lydia en dat kwam mij zeer goed uit. Het was precies twee weken na mijn operatie, ik werd opgehaald door Willemien en had lekker niks hoeven voorbereiden 😊

Het werd een echte freubelavond, kijk eens wat er allemaal klaar stond toen we kwamen:


Er was dus van alles te doen, diverse kleurmogelijkheden, borduren, kleine diamond painting projectjes, krimpfolie, kaarten maken.

Lydia had leuke kleurplaten in een stofachtige achtergrond, dat zijn die twee met zwarte achtergrond. Linksonder zie je boekenleggers om te kleuren en rechtsboven een leuke plaat met tekst en motieven.


Hier zie je twee borduurwerkjes op karton, waarvan die ene rechtsonder al helemaal verwerkt is in een mooie kaart. Rechtsboven is de vlinder die ik maakte met diamond painting. Ik had het nog nooit eerder gedaan, dus greep m'n kans. Leuk om te doen voor een keertje, maar ik geloof niet dat ik er een hobby bij heb. Wel extra leuk: ze had ook een magneet-vel, daar mocht ik het opplakken en nu heb ik een hele leuke magneet op m'n koelkast.
Linksonder is mijn andere projectje, een lamaatje van krimpfolie. De gestippelde vorm onder het lamaatje is de originele maat! Je kleurt het met potlood en na het krimpen ben je verrast door de mooie kleuren!



Ook voor koffie/thee en lekkers was gezorgd:


Het was een topavond, zo gezellig!
We hebben direct een nieuwe datum afgesproken, maar... gaat die door? Ik denk dat we het nog maar even moeten uitstellen.
Ondertussen blijf ik doorgaan met bloggen en zo probeer ik wat ideetjes te delen! Samen maken we er het beste van!


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

maandag 27 januari 2020

Kleur op maandag!

Kleur op maandag!


Vorige week was het "blauwe maandag", vandaag laat ik kleur zien!

Op die blauwe maandag was onze handwerkavond en als haakwerkje had ik regenboogjes. 
Het patroontje dat we gebruikten kun je hier vinden (even scrollen), het is gratis, wel in het Engels. Er staat ook een grotere regenboog op die site.



Toen ik het voor proef haakte, had ik het volgens m'n zoon in drie kwartier klaar!
Ik had een extra knutselwerkje, dat erg in de smaak viel, de cadeauzakjes die ik vrijdag al liet zien. 
En er is door een aantal dames gehaakt aan de regenbogen: 



Er zijn veel draadjes om af te hechten, maar je kunt ze ook laten hangen natuurlijk. Of er mee vlechten of zo. Ik haakte de draadjes zoveel mogelijk direct mee. Als je dat slim doet hoef je alleen de laatste draad nog weg te werken. Zelf begon ik aan die roze/paarse. Ik bedacht tijdens de voorbereidingen dat het ook leuk zou zijn om je eigen kleurenboog samen te stellen. Ik heb 'm die avond nog af gehaakt. Even geblockt:



Ik heb er zelf veiligheidsspeldjes achter gezet. Bij de regenboog heb ik 't erop genaaid en bij de roze/paarse kleurenboog heb ik 'm direct vast gehaakt. Net zo makkelijk πŸ˜‰
En nu heb ik twee leuke broches!



Je kunt trouwens nog meedoen aan de give-away van vorige week, kijk hier.


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 27 december 2019

Crea 5219 BRIGHT

Crea 5219 BRIGHT


De quote van de week:


Always look at the bright side of life


Vandaag laat ik zien wat er in de kersttasjes zat. Erg leuk wat voor lieve cadeautjes er weer voor elkaar bedacht zijn en in de meeste gevallen zelfs zelfgemaakt zijn.



Dat is al een totaal overzicht, ik laat je nu alles nog apart zien.
Christine had een pakketje met engelen verzorgd:



Willemien had deze zomer al mooie dennenappels gezocht en vond er voor iedereen een prachtige kaars bij:





Hedy verraste ons met een mooi engeltje dat op een plateautje met lichtjes kan staan Γ©n een chocoladelettertje: 



Margriet had met diamondpainting voor iedereen iets gemaakt, ik kreeg een engeltje. En het pakketje was aangevuld met nog een engeltje en een lief kaartje:



Lydia had voor iedereen een kunstig boekje gemaakt en dat zat in zo'n doorzichtige kerstbal:



Van mij kregen ze een enveloppe met een kerstkaartje. Verder vulde ik het met een gehaakt engeltje, een glitterster in ieders favoriete kerstkleur en een genietmomentje bestaande uit een zakje thee en een lekker chocolaadje. Ik heb hiervan alleen wat foto's gemaakt voordat ik het gaf en dat zie je in de volgende collage:




Het was erg fijn, deze avond. Daar word je toch blij van! Dan is 't niet moeilijk om naar de heldere/mooie/lichte kant van het leven te kijken 😍
Ik koester mijn mooie nieuwe schatten:



Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy

Dit was de laatste Crea van 2019,
Marjan en Elizabeth hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het eerste woord is Hexagon.



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momentenπŸ€!

Deze twee weken zijn er nog steeds blogs te lezen,
al zullen ze vast wat korter zijn,
hebben de poppen waarschijnlijk vakantie,
met de Rozeta hoop ik verder te komen al deel ik dat pas weer in januari.
Kortom: vakantietijd!
Hele fijne feestdagen, 
brei of haak kalm een goed einde aan 2019
en een prachtig, kleurrijk en creatief 2020 gewenst!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

maandag 23 december 2019

De laatste handwerkavond van 2019

De laatste handwerkavond van 2019


Het liep allemaal wat anders deze maand. Toch was er natuurlijk een laatste handwerkavond voor dit jaar. Deze keer op een dinsdag Γ©n op een andere locatie. Christine was de gastvrouw.


We kwamen in een mooi kersthuis, heel gezellig!
De tasje werden gevuld en wij gingen aan de haak met eigen projectjes of een van de ideetjes die ik in de gauwigheid mee had genomen.




Lekkers op tafel, thee en koffie erbij en maar haken, en praten!

Margriet haakte dit leuke boompje, een idee dat ik weer zag in deze blog bij Breiclub.


De foto is niet helemaal scherp, door 't licht. Het idee is dat je steeds een groter rondje haakt. De eerste is van 6 vasten in een magische ring. Bij de tweede haak je daar nog een toer omheen met steeds 2 vasten in elke steek. En zo steeds een extra toer. Uiteindelijk rijg je ze aan een draad met kralen ertussen. Erg leuk!
Hedy probeerde het ook, maar ze meerderde tΓ© vaak. Ze gaat thuis nog een poging wagen.

Christine haakte deze sterren:


Het is dit patroontje van Dinah. Ik haakte zelf ook zo'n stel voor in de kersttasjes, die laat ik deze week nog zien. Je ziet ze trouwens al in de nieuwe hoofdingsafbeelding.

Zelf haakte ik deze twee huisjes. Voor bij kerstkaarten van mensen die dit jaar verhuisd zijn en dus hun eerste kerst in het nieuwe huis vieren.


De huisjes zijn op basis van mijn eigen patroon, je vindt het hier. In plaats van fluffy garen gebruikte ik nu een glittergaren voor het dak.

Willemien had haar corner-to-corner project mee. Een nogal donkere kleur, dus ik heb geen foto gemaakt.

We hebben later nog de tasjes uitgepakt en alles bewonderd, maar dat is voor een andere blog!


Fijne dag. Geniet ervan en denk aan de happy momenten
πŸ€!

Deze twee weken zijn er nog steeds blogs te lezen,
al zullen ze vast wat korter zijn,
hebben de poppen waarschijnlijk vakantie,
met de Rozeta hoop ik verder te komen al deel ik dat pas weer in januari.
Kortom: vakantietijd!
Hele fijne feestdagen, 
brei of haak kalm een goed einde aan 2019
en een prachtig, kleurrijk en creatief 2020 gewenst!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

dinsdag 19 november 2019

Dinsdag - poppendag Glittersterren

Dinsdag - poppendag Glittersterren


Toen ik kort geleden in mijn hobbykamer kwam, zag ik Pippi daar, met een haakwerkje van mij in m'n handen. Het was een probeersel voor de handwerkavond.



"Wat doe je?" vroeg ik. 
"Waar is dit voor?" was haar tegenvraag. 
Ik vertelde dat ik een sterrenpatroontje voor de handwerkavond had uit gezocht en dat even had getest.
"Saai!" vond Pippi.
"Hoezo?" vroeg ik, maar ze was al in een bak garen gesprongen. 


"Kijk, dat moet je hier mee doen!" riep ze uit. Eigenlijk wel een goed idee. Ik had een tijdje terug al m'n garen uitgezocht en heel veel weggegeven. Het glittergaren had ik handig bij elkaar in een bak gedaan, maar ik had er niet eens meer aan gedacht. Handig, zo'n bijdehandje in huis πŸ˜‰


Ze ging zelfs al kleuren voor me uitzoeken. En ik haakte een nieuwe ster. 
"Ja, dat is mooi! Dat heb je goed gedaan", zei Pippi:


Hier zie je de sterren samen, ik liet ze allebei zien als voorbeeld:


De dames waren heel enthousiast over alle glittergarens en dit zijn een aantal van de sterren die ze haakten:


Het patroontje hebben we volgens mij wel eens eerder gehaakt. Ik vond het hier bij de Haakbrigade.

Het was een super leuke avond. We hebben er nog een dit jaar, de speciale kersteditie! Zin in!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.