{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 5 januari 2024

Vriendelijke vrijdag en mijn Dorcas-CAL-slinger (5)

Vriendelijke vrijdag en mijn Dorcas-CAL-slinger (5)


In november vertelde hier ik al iets over de CAL van Dorcas.
In december had ik alle vlaggetjes klaar.


Hier liggen ze allemaal opgespannen:


10 weken lang kwam er iedere vrijdag een mail van Dorcas Handwerkatelier met een patroon van een nieuwe granny/vlag. En de elfde week was het een beschrijving hoe en in welke volgorde ze aan elkaar gehaakt moesten worden.


En dan is 't project klaar.


Daar hangt de complete vlaggenlijn:


Heel afwisselende patronen! Het was een leuk project om te maken.

Ik heb alle vlaggetjes gehaakt van katoen, een bol ongebleekte katoen van Durable die ik vond bij Dorcas. Extra leuk, vind ik dat. Het is wat dunner garen, ik heb haaknaald 2½ gebruikt. De slingers kunnen vanaf 8 januari ingeleverd worden. Ik kan dat in Sneek bij de Dorcaswinkel doen, heb ik ontdekt. Handig, daar kom ik vaak genoeg 🙂

Hier vind je de informatie van het Dorcas Handwerkatelier.
Heb jij ook mee gedaan aan deze CAL?

Op deze eerste vrijdag van 2024 is een slinger een mooi onderwerp. Toevallig is 't namelijk mijn verjaardag!


Graag wens ik je een vriendelijke en fijne vrijdag en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Fijn dat je nu toch je slinger in Sneek kunt afleveren!
    Hij is leuk geworden in deze tint, heel neutraal...
    Ik moet ze nog op gaan sturen!
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag!
    Grt Flora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, vergeet ik je helemaal te feliciteren, Akkelien! Van harte hoor en een hele fijne verjaardag...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De slingers kun je ook pas vanaf volgende week inleveren, geloof ik.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd Akkelien dat is een mooie slinger voor je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hieper de piep HOERA, van harte gefeliciteerd Akkelien met je verjaardag. Heeft er eigenlijk ooit iemand voor jou weleens een verjaardags-slinger gemaakt??? Want jij hebt al zoveel mensen verrast met een slinger. Dus ik denk het eigenlijk wel. Deze Dorcas slinger is heel mooi geworden en fijn dat je het toch in Sneek kan inleveren. Wat ik me alleen afvraag, wat is nu toch precies de reden dat alle slingers tot op draadje gelijk moeten zijn????? Fijne avond verder.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, ik denk dat ze gewoon één soort slingers willen aanbieden, zodat de kopers weten wat ze kopen.

      Verwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd!
    Je hebt een mooie slinger gehaakt, die heb je vandaag toch wel voor jezelf opgehangen hè? Fijn weekend, misschien wel een feestweekend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoon had m'n stoel versierd :-) En ja, morgen is 't ook nog feest hier.

      Verwijderen