{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 31 januari 2024

Sokken in 2024, het eerste paar

Sokken in 2024, het eerste paar


Sokken breien, dat vind ik heel erg leuk om te doen. Dat is echt m'n hobby. Vorig jaar heb ik maar liefst 18 paar gebreid! Terwijl ik vooraf had bedacht dat ik 1 paar per maand mocht breien. Ook dit jaar ga ik sokken breien. Hoeveel? Dat zullen we zien aan het einde van het jaar. Ik heb er vast 1 paar klaar. In maat 45!


Ik heb ze gewoon hetzelfde gebreid als deze sokken die ik eerder voor dezelfde persoon breide.

Het garen is van Lang Yarns, Super Soxx Silk Superwash. De samenstelling is 55% wol, 25% polyamide en 20% zijde. Het mag op 40º gewassen worden.
Dit garen is gekocht in de webshop van Jeannet van Blij dat ik Brei, ik zie het op deze pagina.

Ik wilde eigenlijk wel een ander steekje gebruiken, maar dit garen is zo al mooi. Dus besloot ik het bij 3 recht, 1 averecht te houden.


Nadat de eerste sok klaar is, ben ik direct doorgegaan met sok nummer 2. Ze zijn dan ook niet precies hetzelfde geworden.


Het is hele fijne wol om mee te breien. Ik hoop dat ze ook heel lekker dragen en dat ze goed blijven in de was. Ik heb nog 2 restjes over. Misschien flans ik daar nog een paar sneakersokjes van voor mezelf. Ik ben namelijk best benieuwd!

Het eerste paar sokken van 2024 is klaar. Op naar het tweede paar!

🧦

Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind streepjes en sokken altijd een hele leuke combinatie!
    En dan ook nog eens blauw...:)
    Je kunt aan de sokken wel zien dat het prachtig garen is (als je de foto's goed bekijkt...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze lijken me heerlijk om te dragen, mooi gebreid heb je ze weer. Op naar het volgende paar!

    BeantwoordenVerwijderen