{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 30 januari 2024

Dinsdag - poppendag en weer een opkikkertje

Dinsdag - poppendag en weer een opkikkertje


Een vriendin van mij is dol op schaatsen. Als er natuurijs is, dat wil ze erop. Dus dat deed ze eerder deze maand. Helaas ging het mis... Pols gebroken, wat een pech!
Je snapt het al: ik haakte een opkikkertje voor haar.


Dit is een patroontje van Monique Meulenbroek. Je kunt dit vinden op haar blog, namelijk hier.
Bij mij krijgen de kikkers tegenwoordig een zwembroek en deze keer koos ik voor paars. Ik kan nu zeggen dat het mooi bij het gips past, m'n vriendin koos voor roze gips. Wat leuk, dat je tegenwoordig zoveel kleuren kunt kiezen, hé!

Het staat ook in een boekje, namelijk in "Bungelknuffels groot en klein". Je ziet mijn versie hier op het boekje liggen:


Dit boekje had ik toevallig in huis, geleend van de bibliotheek. Er volgt binnenkort nog een blog over het boekje.

Ik kocht er nog een vrolijk opkikker-kaartje bij:


Ik ben al even op bezoek geweest en bracht het dus lekker zelf.
Hier zijn nog wat vrolijke foto's van het kikkertje:



Meer kikkers vind je onder het label "kikker" 🐸
In deze blog heb ik beschreven hoe ik de zwembroek deed.

🐸  🐸  🐸  🐸  🐸  🐸  🐸

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Oei, wat sneu, goed dat er dan een opkikkertje gebracht wordt, zeker als het dan zo'n vrolijke is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat sneu dat zo'n lekkere schaatsdag zo slecht afloopt. Je opkikkertje heeft haar dag vast opgefleurd en die kaart erbij is óók leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een geweldige opKIKKER! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ongeluk zit in een klein hoekje…..
    Maar wat een geluk om dan zo’n leuk opkikkertje te krijgen.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, met een gebroken pols ben je toch weer een tijdje zoet. Lief van je om voor haar een opkikkertje te haken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk geworden een kaartje is altijd erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat opkikkertje kon vriendin zeker waarderen, wat een
    enig kikkertje, knap hoor om ze zo klein te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ook deze mag er weer zijn leuk patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat opkikkertje is leuk! Ik heb er onlangs eentje gehaakt en gisteren afgemaakt en weggeven. Alleen zie ik nu dat ik de ogen te laag heb geborduurd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms moet je wat experimenteren om te zien wat het leukste is.

      Verwijderen
  10. Ze blijven leuk, die opkikkers. Ik heb de mijne nog steeds naast me zitten op mijn tafeltje.

    BeantwoordenVerwijderen