{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 19 januari 2024

Vriendelijke vrijdag en een hartjesslinger

Vriendelijke vrijdag en een hartjesslinger


Het klinkt nog steeds mooi: vriendelijke vrijdag. Dat lijkt een blijvertje. Ook leuk om regelmatig "iets" met een slinger te doen op vrijdag. Dat is wat ik vandaag doe en het is de tweede slinger van dit jaar. De Dorcas-slinger die ik 2 weken geleden hier liet zien, heb ik inmiddels ingeleverd bij de Dorcas-winkel in Sneek.

Vandaag een slinger met hartjes. Dit patroontje bedacht ik een paar jaar terug en ik het was een van de ideeรซn die ik deze week gebruikte voor de handwerkavond.


Dit is hoe je het haakt:
- Begin met een aantal lossen naar keuze + 3. Dit is het begin van de slinger.
*- Haak in de 3e losse vanaf de haaknaald achtereenvolgens 1 stokje, 2 dubbele stokjes, 3 stokjes, 1 dubbel stokje, 3 stokjes, 2 dubbele stokjes, 1 stokje, 2 lossen en 1 halve vaste.
- Haak een aantal lossen naar keuze, bijvoorbeeld 20.*
- Herhaal van * tot * tot je het gewenste aantal hartjes hebt gehaakt.
- Eindig met hetzelfde aantal lossen waarmee je de slinger begon, zonder de extra lossen. Knip de draad af en haal door.


Dit voorbeeld is gehaakt met hele dunne katoen met een glittertje, ik gebruikte haaknaald nr 2. Het kan uiteraard met allerlei soorten garen gemaakt worden. Kies een bijpassende haaknaald. Leuk voor Valentijnsdag of voor een trouwdag of voor iemand die je lief vindt! Geschikt om mee te sturen met een kaartje en je kunt er ook leuk een cadeautje mee versieren. 
Ondertussen haak ik nog wat hartjes bij dit slingertje:


Meer "hartelijke inspiratie" vind je onder het label "harten" ๐Ÿ’—

๐Ÿ’™  ๐Ÿ’š  ๐Ÿ’›  ๐Ÿ’œ  ๐Ÿ’™  ๐Ÿ’š  ๐Ÿ’›  ๐Ÿ’œ  ๐Ÿ’™  ๐Ÿ’š  ๐Ÿ’›  ๐Ÿ’œ  ๐Ÿ’™  ๐Ÿ’š  ๐Ÿ’›  ๐Ÿ’œ


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


4 opmerkingen:

  1. Vriendelijke vrijdag klinkt zeker heel aangenaam, Akkelien en deze hartelijke slinger vine ik ook heel gezellig. Ga het ook een keertje maken, bedankt voor het patroontje๐Ÿ’œ๐Ÿ’›๐Ÿ’œ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor het patroontje! Deze ga ik zeker even proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk met valentijn om de hoek :)

    BeantwoordenVerwijderen