{ 'anonymize_ip': true }
Posts tonen met het label bloempotje. Alle posts tonen
Posts tonen met het label bloempotje. Alle posts tonen

maandag 4 februari 2013

Even bijpraten

Even bijpraten


Afgelopen vrijdag was er weer club! Heel veel bij te praten én vast bezig met het onderwerp voor onze eerstvolgende brei/haak-avond in de huiskamer van Katrein. Dat heeft uiteraard met hartjes te maken. Het is per slot van rekening bijna Valentijnsdag!


Verder heb ik dit weekend weer wat kleine cadeautjes gemaakt voor enkele verjaardagen:


Weer een gebreid bloempot-hoesje naar het idee van "blij-dat-ik-brei"-Jeanet, deze keer met wit/geel/licht-oranje, en 48 steken (de vorige keren deed ik het met 42 steken) en een paar toeren boordsteek bovenaan.

Het vogeltjes is naar een patroon van Annemarie Arts met kleine aanpassingen.

Verder wil ik nog even terugkomen op mijn kleine "give away" waarover ik vorige week een berichtje plaatste (kijk hier). Ik vond het wel een beetje spannend: "zit er wel iemand te wachten op mijn werkje?" De reacties van Daniëlle en Rita, aan wie ik de smiley's stuurde, op hun eigen blog, zijn zo superleuk, dat ik toch nog even linkjes wil plaatsen: 1, 2, 3 en 4.

Liefs van De Breimeisjes!

woensdag 23 januari 2013

Cadeautjes

Cadeautjes


Het is vast al duidelijk: ik ben dol op haken en breien. En aangezien je niet alles zelf kunt houden, geef ik ook vaak weer wat weg. Zo vond ik zelf drie van die leuke bloempotjes (zie blog van afgelopen vrijdag, naar het ideetje van Jeanet) wel genoeg. Toch heb ik er nog één gebreid en die heb ik cadeau gegeven.

En naar aanleiding van de cadeautjes die ik aan m'n handwerkvriendin gaf (kijk hier), kreeg ik een heuse opdracht: nog zo'n zadeldekhoesje haken! Patroonidee van Jacq en dit is het resultaat: 

Deze foto's staan inmiddels ook op de website: hier.

Zelf had ik ook nog een cadeautje liggen: een boekenbon. Uiteindelijk heb ik die besteed aan twee haakboeken: "Een wereld vol granny squares" van Yvonne Koop en "Hippe granny squares haken" van Cécile Franconie. Nog meer inspiratie om lekker vrolijke handwerkjes te maken!

Liefs van De Breimeisjes!

vrijdag 18 januari 2013

Vrolijk

Vrolijk


Al een hele tijd voor ik zelf een blog begon, keek ik rond in blogland. En dan ontdek je steeds meer inspirerende mensen op het internet. Zo word ik altijd blij van de blog van Jeanet. Jeanet blijkt een winkel te hebben op het gebied van handwerkspullen en maakt op een geweldige manier gebruik van het internet. Zij deelt heel veel leuke ideetjes, tips en patroontjes! Wat ik heel handig vond, was dat ze een soort van jaaroverzicht plaatste met haar toppers van het afgelopen jaar.
En ik had iets gemist. Die "boerenbonte" bloempotjes! Wat leuk! Dat sprak mij wel aan! Ik had nog allemaal mooie jampotjes van de "goede moeder" en heb mijn versie op de pennen gezet:


En als je dan even bezig bent, dan wil je er meer: 


Zo vrolijk! En al vind ik dit winterweer (het vriest en de zon schijnt!) heel mooi, ik heb ook wel weer zin in het voorjaar!
Nog even over mijn hoesje: ik heb 42 steken gebruikt (het moet wel deelbaar zijn door 6) en rond gebreid. Dat scheelt weer een naadje! De jampotjes blijken eigenlijk iets te klein te zijn. Ik kon er net geen heel potje bolletjes in kwijt. Ik heb er steeds een paar bolletjes uitgehaald en kon zo vier jampotjes vullen uit drie potjes bolletjes. Nog niet klaar met breien dus!
En tegenwoordig ben ik officieel volger van de blog "blij-dat-ik-brei". Nu mis ik niets meer!

Heel fijn weekend allemaal!

Liefs van De Breimeisjes!