{ 'anonymize_ip': true }
Posts tonen met het label 15-minuten-project. Alle posts tonen
Posts tonen met het label 15-minuten-project. Alle posts tonen

dinsdag 22 maart 2016

Dinsdag - poppendag Fleur van Maria (3)

Dinsdag - poppendag Fleur van Maria (3)


Vorige week liet ik eindelijk weer eens wat zien van de vorderingen van Fleur, de nieuwste pop van Maria. De ogen waren al klaar.


Maria heeft dit ook steeds in "15 minuten" gedaan, iedere keer toch weer wat verder werken. Op de volgende foto zie je dat er ook steken zijn opgenomen om het oor te breien:


Maria's kleinzoon had Fleur een vestje aan gedaan, want anders zou ze het vast koud krijgen :-)


De ogen zitten erin en de oren eraan:


Maria zet er nog een "stipje" in als pupil, om de ogen iets sprekender te maken. Ik zie het niet, maar ze vertelde me dat Fleur iets scheel kijkt. Ze zag achteraf dat ze inderdaad het ene stipje net iets hoger heeft gezet dan de andere. Ze schreef: "Het is nu niet meer zo makkelijk te corrigeren, dus ik laat het maar zo. Aan elk mens zit wel iets scheef, dus
waarom aan een pop niet. :-)"

Zo, het hoofd is helemaal klaar!



Dan de rest van het gezicht en Maria kiest echt voor kleur bij Fleur met paarse wimpers:


en de mond lijkt een beetje groot en brutaal. Misschien past dat wel heel goed bij Fleur!


Maria is ook al bezig met voorbereidingen van de haren en dat is een beetje een experiment. Afwachten maar! 

Dan ga ik nu even kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij


Corina,
Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Mariam,
Nienke,
Petra,
Ria en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


dinsdag 15 maart 2016

Dinsdag - poppendag Fleur van Maria (2)

Dinsdag - poppendag Fleur van Maria (2)


Het is al een tijdje geleden dat ik wat liet zien van Fleur. Ik had eerst een andere titel, maar zag dat de vorige blog over Fleur "Fleur van Maria (1)" heette en dan is dit een logischer titel. De titel die ik nu bedacht had was "Fleur wordt een 15-minuten-project". Want zo is het wel op dit moment. Die 15 minuten van Margaret zorgen er voor dat je toch steeds weer iets verder komt. Je hebt wel eens van die projecten die leuk zijn in het begin, maar waar een deel bij is waar je tegenaan "hikt". Dat heb ik zelf ook altijd gehad bij het hoofd van de poppen en dat is waar Maria mee bezig is. Ik krijg iedere dinsdag bericht van haar en dan stuurt ze ook wat foto's. Ze breit niet elke dag 15 minuten aan Fleur, maar toch zeker vier keer per week.



Op de volgende foto zie je een stukje van het sponsje dat als versteviging in de nek dient. Nu zijn de oksels ook dicht!


De openingen van de ogen zitten er ook al in:


Een detailfoto:



Fleur krijgt olijfgroene ogen. Zelf heb ik mijn laatste poppen gemaasde ogen gegeven, Maria doet het nog steeds volgens het boek "Poppen breien met Arne & Carlos". 



Volgende week meer over Fleur!
En nu ga ik snel kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij


Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Mariam,
- Nienke,
Petra,
Ria en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 29 januari 2016

Van schaatsen en andere projecten

Van schaatsen en andere projecten


De slinger die ik in opdracht haakte is klaar en verzonden. Het was eigenlijk net op tijd, want de slinger blijkt eerder nodig dan eerst gedacht was. Als 't goed is, kan ik 'm binnenkort laten zien. Tussendoor deed ik af en toen wel wat via de 15-minuten-regel en dat leverde dit op:


Het oog van de Minion. En volgens mij heb ik nu ongeveer alle onderdelen gehaakt, op het bandje dat achter die bril/lens moet. Het leek me wel handig om dat onderdeel nog even te bekijken als ik dat er op moet zetten. Ik haak met dikker garen, dus misschien moet de maat iets aangepast worden. 

Ik kreeg nog een haakopdracht, die hoop ik vandaag af te krijgen. Het heeft te maken met schaatsen en ik haakte eerst een schaats met wollige acryl:



Te grof, vond ik, dus haakte ik er ook een van katoen:


Dat is beter! Ik heb er al een "bont"-randje opgemaakt en heb inmiddels alle zes schaatsjes die nodig zijn af:


Het patroon van de schaatsjes vind je hier.
Verder pak ik 's avonds af en toe mijn breiwerk met de soort van Unikat:


Dit breiwerk neem ik dinsdag weer mee! Dan gaan De Breimeisjes weer naar het Fries Museum! Hier lees je over de vorige keer dat wij daar als brei-willigers waren. En wil je wat meer zien van de tentoonstelling BREIEN!, dan moet je vanavond even kijken naar het programma "Landinwaarts", dat begint om 19.20 uur op NPO2. Ik zag gisteren een voorstukje en Dieuwertje Blok gaat met een groep breiende dames naar het museum!

Morgen ga ik weer schaatsen, altijd een happy momentje voor mij :-)
Mijn ouders waren vorig weekend met de klederdrachtgroep van het schoonrijden in Boedapest, Hongarije, op uitnodiging van de ambassade


Mijn ouders rijden als tweede paar van links, in het Friese kostuum.


Hier is een leuk you-tube-filmpje van dit avontuur:

https://www.youtube.com/watch?v=M6OFF4g3rwc

Mocht het niet lukken met deze link, kijk dan even op de facebookpagina van De Pronkriders, daar is het ook te zien!

Het is vrijdag en daarom wens ik jullie graag een heel fijn weekend! Denk aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


donderdag 21 januari 2016

Van 15 minuten en spoedklussen

Van 15 minuten en spoedklussen


Op de blog bit of color las ik een goed idee: Als je begint te haken (of breien), doe dan eerst 15 minuten wat aan een project dat blijft liggen, zo'n U.F.O. Ik bedacht dat ik dan voorlopig eerst maar eens de Minion en Garfield tot 15-minuten-project zou promoveren en de eerste dag leverde dat al resultaat op:


De voeten voor de Minion zijn klaar! 

Het spoedklusje dat ik daarna oppakte was de kruikenzak voor zoon:



Een nieuwe opdracht deed alles weer veranderen, ik ben weer aan de haak met een slinger en die moet eind deze maand af zijn, dus.... is de kruikenzak nu het 15-minutenproject geworden en moeten Minion en Garfield maar weer afwachten...




Uiteindelijk komt alles goed, de slinger vordert al en de kruikenzak ook. Hij is hier bijna groot genoeg:



Achteraf had ik 'm graag iets wijder gehad, hij past nogal "precies" om de kruik, er is weinig speling. Hier zie je de binnenkant:



Aan 't eind heb ik geminderd door steeds twee samen te breien en ik deed dat de eerste toeren ook nog in twee kleuren, zodat de zak tot het eind dat dubbele effect heeft. 
Het ziet er wel leuk uit, het einde:



Ik heb voor de sluiting weer even een touwtje gedraaid, dat vind ik altijd leuk om te doen :-)





Dinsdagavond heb ik nog als een gek zitten breien om 'm af te krijgen, de slinger was tijdelijk 15-minuten-project geworden. Half elf 's avonds had ik 'm klaar, op het touwtje en het afhechten na. Toen hoefde zoon geen kruik..... 

Nou ja, gisteren heb ik 'm helemaal klaar gekregen. Verder met de andere projecten!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.