{ 'anonymize_ip': true }
Posts tonen met het label ontwerp van De Breimeisjes. Alle posts tonen
Posts tonen met het label ontwerp van De Breimeisjes. Alle posts tonen

maandag 20 april 2026

Rood, wit, blauw en...

Rood, wit, blauw en... 


Op het moment dat ik begin aan het schrijven van deze blog, heb ik al 89x het label "sjaal" gebruikt. Dat is best veel!
En er liggen er ook best veel bij ons in huis. Ik draag ook graag een sjaal en kennelijk heb je dus toch nooit genoeg.
Zo heb ik onlangs een hele leuke koningsblauwe trui gekocht. En ik ontdekte dat ik daar eigenlijk geen leuke sjaal bij heb. Toen zag ik deze bollen katoen liggen:


In de kleuren rood, wit, blauw en groen!
Die lagen al een hele tijd te wachten op het juiste project. En nu is het zover. Ik maak er een "soksjaal" van! Dat is een idee van mezelf, ik brei rond, op een sokkenwonder, tot de gewenste lengte. Dat is zo'n beetje het idee. Onder het label "soksjaal" vind je meer informatie en kun je twee eerdere versies zien.


Deze kleuren zijn van de vlag van Schiermonnikoog. (Die vlag is rood,wit, blauw, groen, rood, wit, blauw.) Ik brei nu steeds 1 toer per kleur en dit gaat spiraalsgewijs.


Het begin was me niet helemaal naar de zin, dus ben ik nog een keer opnieuw begonnen.

Vooral voor mezelf: ik heb 17 steken rood opgezet, daarvan 16 gebreid, toen heb ik ervoor 16 witte steken opgezet en vervolgens die allemaal + 14 van de rode steken gebreid. Daarvoor 16 blauwe steken opgezet, die allemaal gebreid + 14 van de witte steken. Toen nog 16 steken groen ervoor opgezet. Daarna heb ik het sokkenwonder gepakt en die  groene steken allemaal gebreid + 14 van de blauwe steken. 
Daarna de laatste 2 blauwe steken, de 2 witte steken en de 2 rode steken overgenomen. Nu is het tijd om verder te gaan met rood. De laatste ongebreide steek brei ik samen met de eerst groene steek: zo is de ring gesloten. Vanaf nu brei ik dit project rond.
Met rood brei ik tot er nog 2 steken groen zijn, die neem ik over, en ook de 2 blauwe en de 2 witte. Dan brei ik met wit tot er nog 2 steken rood zijn.
Zo brei ik in principe door tot de gewenste lengte.

Het komt erop neer dat ik nu met 64 steken brei. Ik verwacht dat ik ruim genoeg garen heb om een colsjaaltje te krijgen dat ik twee keer om mijn hals kan dragen. Ik heb in totaal 500 meter garen! En katoen draagt altijd fijn!

Heerlijk breiproject! Wordt vervolgd.


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

woensdag 26 november 2025

Mutsenweer?

Mutsenweer?


Het weer is aardig aan het veranderen, het is koud! Afgelopen zaterdag bedacht ik tijdens het wandelen dat een muts best fijn zou zijn. Nu ben ik niet zo'n mutsenmens, maar toch... En toen dacht ik weer aan de scoodie die ik in 2019 ontwierp voor, let op, de Summerschool ๐Ÿคญ
Dat was een project van Breiclub.nl en ik heb daarvoor drie ontwerpen aangeleverd met de techniek schaduwbreien. Een daarvan was een scoodie. Dat is een combinatie van een sjaal met een muts.


Dit is een foto van toen. Ik vond 'm snel terug. De sjaal blijkt nu fantastisch te kleuren bij mijn jas! En zondag wandelde ik dus met die scoodie "aan", hoe noem je dat?


Lekker, hoor! Het sjaal-gedeelte is lang genoeg om nog eens 2x om je hals te slaan. Het zit niet zo strak als een muts, het valt wel lekker helemaal langs oren en hals en achterhoofd.

Ik heb nog een paar foto's uit 2019 erbij gezocht.


De zee, en dan vooral de golven en de ribbels op het strand, dat is wat me inspireerde voor dit breiwerk. Je ziet daarom golven op de sjaal. 
De techniek schaduwbreien heet in het Engels illusion knitting. Een mooie naam vind ik. Je breit recht en averecht en door dit op een bepaalde manier te doen, "tover" je als het ware dat patroon in het breiwerk. Alle heengaande toeren brei je zelfs steeds recht, het effect komt door de afwisseling van rechte en averechte steken in de teruggaande toer.


Je gebruikt wel twee kleuren, maar nooit in dezelfde naald. Dus: wel een magisch kleureffect, maar geen gedraai van draden en twee kleuren tegelijk in 1 naald.
Het is een van mijn favoriete breitechnieken. Onder het label "schaduwbreien" vind je veel meer hierover.

En nu heb ik dit patroon toegevoegd aan mijn winkeltje bij Ravelry, dus als je deze scoodie ook wilt, dan kun je het patroon hier vinden, tegen een kleine vergoeding.

Mocht je het willen aanschaffen, maar lukt dat niet via Ravelry, dan kun je contact met me opnemen, dit is mijn mailadres: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn welkom. Ik lees ze graag.

vrijdag 21 november 2025

Vriendelijke vrijdag en een nieuwe sjaal

Vriendelijke vrijdag en een nieuwe sjaal 


Wat heb ik al veel plezier van mijn "Sunburnt"-sjaal, echt een fijn model en lekker materiaal. In deze blog liet ik 'm zien.
Toch zag ik zelf nog wel wat verbeterpunten aan het patroon. Mijn hoofd kwam vol ideeรซn en ik kocht drie bolletjes katoen in een mooie kleur:


Het patroon van de Sunburnt gaf me veel hulp. Zo wist ik hoeveel steken ik ongeveer moest hebben. Het exacte aantal werd uiteraard bepaald door het ajourpatroon dat ik ging gebruiken.


Als "randpatroon", het ajour-deel van de sjaal, gebruikte ik "kleine schalie", deze staat beschreven in de eerste Breibijbel. Het is een patroon waarvan ik weet dat de rand heel goed in vorm blijft en niet omkrult. Dat vind ik namelijk wat minder goed uitvallen bij de Sunburnt. Die randjes krullen toch naar binnen, ondanks het blocken.

De "kleine schalie" is leuk en vrij eenvoudig te breien, het is een herhaling over 4 naalden, daarvan brei je er 2 recht, 1 averecht en een met steken samenbreien en omslagen.


Er zit duidelijk een ribbel in dit patroon, dat zie je op de volgende foto goed:


Ik heb het patroon 5x herhaald, zo kwam ik ongeveer op hetzelfde aantal naalden als dat gebruikt is bij de Sunburnt.


Ik heb ervoor gekozen om het deel daarna in ribbels te breien, dus elke naald recht. De verkorte toeren heb ik verder ongeveer hetzelfde gedaan als bij m'n inspiratiepatrroon.
Wat ik wel heel fijn vind aan de Sunburnt is dat de bovenrand omkrult, daar bevalt het me juist! Dus de laatste 10 naalden zijn in tricotsteek gebreid: 1 naald recht, 1 naald averecht.


Dat werkt perfect. Je ziet dat het tijdens het afkanten al opkrulde:


Daar ligt de sjaal, helemaal zoals ik het bedacht had. Zonder blocken!


Ik had alleen nog bedacht om er misschien een opening in te maken, dat had mooi gekund op de rand waar de "krul" begint. Dat ben ik vergeten. Nu draag ik 'm zo:


De speld blijkt perfect te kleuren bij het garen. Ik ben heel blij met het resultaat.
Misschien ga ik het patroon nog uitschrijven. Eigenlijk heb ik nog een leuk idee voor zo'n soort sjaal. Ach ja, ik had ook nog niet zoveel sjaals ๐Ÿ˜‰
Deze is wel echt goed gelukt, draag heerlijk met die opgekrulde rand in m'n nek en door het mooie materiaal, katoen.


Fijne vriendelijke vrijdag en alvast een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn welkom. Ik lees ze graag.

vrijdag 14 maart 2025

Vriendelijke vrijdag en een speciale slinger

Vriendelijke vrijdag en een speciale slinger


Anderhalve week terug was onze zoon jarig, hij werd 25. Ook al zo'n mooie mijlpaal voor hem dus. In dit speciale jaar gaan wij samen op reis, naar Japan. De reis is inmiddels geboekt, we zijn aan het aftellen!

Ik vond het leuk om voor deze verjaardag iets te maken en dat werd een slinger. Een slinger met 25 vlaggetjes, geรฏnspireerd op de Japanse vlag.


Hiervoor haakte ik eerst 25 rondjes. Ik heb er een tijd over lopen deken, tijdens het wandelen, hoeveel steken ik nodig had. Ik kwam uiteindelijk uit op 24.

Ik heb dit gehaakt met acryl garen en haaknaald 4. Ander materiaal kan ook, pas je haaknaald erop aan.

Hoe haak je dit?
Haak in een magische ring een beginstokje en nog 11 stokjes. Sluit de toer met een halve vaste.
Haak 1 beginstokje en in dezelfde beginsteek nog 1 stokje, haak in elke volgende steek 2 stokjes. Handig als je de begindraad direct mee haakt, dan hoef je die niet meer af te hechten.
Aan het eind van deze toer de draad afknippen en afhechten.

Dan moeten het nog vierkantjes worden.


Dat doe je met wit. Let op: haak deze toer in de achterste lussen. 
Het is handig om de begindraad mee te haken, zodat je die later niet meer hoeft af te hechten.

Hecht met een "staande" vaste aan. In de volgende steek 1 half stokje, in de volgende steek [2 stokjes, 1 losse, 2 stokjes], *in de volgende steek 1 half stokje, in de volgende 3 steken elk 1 vaste, in de volgende steek 1 half stokje, in de volgende steek [2 stokjes, 1 losse, 2 stokjes]*, herhaal van * tot * nog 2x, daarna in de volgende steek 1 half stokje, in de volgende 2 steken elk 1 vaste. Knip de draad door en hecht af.

Het vlaggetje is klaar. Haak er nog 24. Nou ja, dat mag je uiteraard zelf weten ๐Ÿ˜‰


En dan moeten ze nog aan elkaar gehaakt worden.

Daarvoor nam ik een dunne katoenen draad en rood naaigaren en een haaknaald nummer 2½.

Haak eerst een flinke rij lossen, zeker wel 125.
Pak een vlaggetje en haak 1 vaste in de eerste steek van 1 kant. Haak dan *1 losse, 1 vaste in de volgende steek*, tot het hele vlaggetje vast zit.
Dan haak je 10 lossen, of meer of minder, naar je eigen keuze. Dan komt het volgende vlaggetje.


Als alle vlaggetjes vast gehaakt zijn, haak je weer net zoveel lossen als dat je aan het begin gehaakt hebt. Klaar!


De slinger mocht eerst even proefhangen op de schutting en daarna hing de slinger binnen, vanaf woensdag, de verjaardag van zoon, tot en met de zaterdag. Toen vierden we een aantal verjaardagen tegelijk met familie.


Extra idee:
Ik ben zelf wel tevreden over hoe ik deze vlaggetjes haakte. Het zijn mooie vierkantjes geworden. Het lijkt me ook heel leuk om restjes op te haken met dit patroon. Je kunt ze ook direct aan elkaar vast haken of naaien en dan een kussen of een deken ervan maken. Ik zie allemaal mogelijkheden!

Op deze vriendelijke vrijdag vind je dus een makkelijk en snel haakpatroon bij mij en met deze Japanse slinger, slinger ik het weekend in.


Fijne vriendelijke vrijdag en alvast een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

woensdag 19 februari 2025

Patronen van coole mittens

Patronen van coole mittens


Vorig jaar liet ik deze mittens zien:


Een ontwerp van mij dat ik maakte voor Breiclub.nl. Het is voor leden van de Breiclub beschikbaar op die website. Deze mittens gaf ik aan m'n schone zus. In deze blog zie en lees je meer over dit paar.

Later in dat jaar maakte ik een variant op dit patroon, deze keer voor mezelf.


Deze draag ik momenteel graag!
In deze blog zie je meer foto's van dit paar.


Nu heb ik er een combinatiepatroon van gemaakt. In het patroon vind je nu twee teltekeningen. De boorden zijn min of meer hetzelfde, bij het tweede paar heb ik andere duimen gebreid. Zo kun je onderling ook nog variรซren.
Dit patroon is nu te vinden in mijn Ravelry-winkel.


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

donderdag 9 januari 2025

Sneeuw?

Sneeuw?


"O jee", dacht ik zaterdagavond, "Code geel? Sneeuw?" Ik had die dag vast gebak in huis gehaald voor mijn verjaardag op zondag en vreesde dat ik daar mee bleef zitten, wegens gladde wegen.
Het viel gelukkig reuze mee, wij hebben hier geen sneeuw gezien. En de wegen waren goed begaanbaar volgens m'n broer die uit het zuiden kwam.
Overigens ging niet al het gebak op. Tja, begin van het jaar, dan gaan veel mensen lijnen ๐Ÿค”

Er hangen nu wel sneeuwmannen aan onze lamp:


Hiervoor hingen er kerstmannen aan. Ik vond dat wel gezellig! En ik heb al aangekondigd dat ik er voortaan altijd wat aan hang. Echtgenoot keek wel enigszins bedenkelijk ๐Ÿ˜๐Ÿ˜€

Op de volgende foto zie je de complete lamp, het zijn er dus eigenlijk 2 met daartussen die draden.


Ik heb nog wat leuke sneeuwmannen, die hangen bij de rendieren, die nog op het kastje in de hal staan. Deze hangt daar ook bij:


Dit patroon heb ik zelf bedachten ik vind 'm zelf nogal goed gelukt. Als je 'm ook wilt maken, dan vind je het patroon hier. En onder het label "sneeuw" vind je meer sneeuwmannen en kom je ook linkjes naar de gebruikte patronen tegen.

⛄  ⛄  ⛄  ⛄  ⛄  ⛄  ⛄


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

vrijdag 26 juli 2024

Vriendelijke vrijdag en 18 vlaggetjes

Vriendelijke vrijdag en 18 vlaggetjes


Deze maand is onze neef 18 jaar geworden. Een bijzondere mijlpaal!


Dit vlaggetje had ik al gemaakt toen z'n zus 18 werd en dat was er nog en mocht nu weer meedoen aan de feestelijkheden.

Ik maakte voor hem een slinger, met, hoe kan het anders, 18 vaggen:



Ik had heel dun groen garen in huis en vond dat wel passen bij zijn liefde voor voetbal. Deze voetbalslinger heb ik een paar jaar terug voor hem gemaakt en er waren altijd meer voetbalslingers te zien tijdens zijn verjaardagen. Dit jaar bleek het thema "18" te zijn. Daar past de slinger van mij ook bij ๐Ÿ˜‰


Ik ga ook delen hoe ik het haakte, want ik was zelf wel blij met het resultaat. Zo kan ik het zelf ook weer terugvinden.

Begin met een lossenrij, ik haakte 180. 
Daarna voor elk vlaggetje:
- 19 lossen.
- Haak deze eerste toer bij voorkeur in de "bobbeltjes" aan de achterkant van de lossenrij, sla de eerste over en haak in de volgende 18  steeds 1 vaste. 1 losse, keer.
- Haak vanaf nu steeds in de achterste lus. Sla de eerste steek over. 17 vasten, 1 losse, keer.
- *Sla de eerste steek over, haak in elke volgende steek 1 vaste. 1 losse, keer.*
- Herhaal van * tot * tot je uiteindelijk een toer hebt met nog maar 1 vaste.
- Haak met halve vasten aan de zijkant omhoog.
- Haak 1 halve vaste in de laatste steek van de lossenrij en begin daarna met het volgende vlaggetje, dus die 19 lossen.

In deze collage zie je de eerste toeren:


In deze collage zie je vanaf de tweede foto het omhoog haken langs de zijkant:


Doordat je in de achterste lussen haakt, krijg je ribbelvlaggetjes.


De kaart die ik erbij deed heeft ook vlaggetjes!


18, wat een mooie mijlpaal! Nu begint het echte leven! Ook met echte verantwoordelijkheden en plichten!


Met deze nieuwe slinger, slinger ik het weekend in.


En op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 15 maart 2024

Vriendelijke vrijdag en een slinger met vissen

Vriendelijke vrijdag en een slinger met vissen


Op deze vriendelijk vrijdag vind je een nieuw idee voor een slinger bij mij.

Gisteren noemde ik het al, deze oproep van Jeanet van Blij dat ik Brei.
Zo'n leuk idee en wat heb ik al prachtige vissen voorbij zien komen! Bij mij begon ook wat te "sudderen". Dat werd een slinger, een slinger met veel vissen. 45 om precies te zijn. Voor elk decennium van het jubileum van Arnemuiden 1 visje ๐ŸŸ


Ik gebruikte een sokkenwolletje dat ik niet voor sokken wil gebruiken (niet gekocht bij Jeanet). De kleuren vind ik goed passen bij vissen.

Ik begon met zo'n 100 lossen en een paar extra.

Daarna ben ik een vis gaan haken, (bijna) elke vis is anders, dit kun je lekker op gevoel doen.
Ik deel wat ideeรซn/mogelijkheden.


Bijna elke vis begint met 1 vaste in de tweede losse vanaf de haaknaald. 
- Vervolgens 1 half stokje, 5 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste, 1 halve vaste, 1 vaste, 1 half stokje, 2 lossen, 1 halve vaste in dezelfde steek als dat laatste halve stokje. Nu haak je verder aan de andere kant van het halve visje dat je net gehaakt hebt. 2 lossen, 1 half stokje in diezelfde steek als dat laatste halve stokje. Vervolgens 1 vaste, 1 halve vaste, 1 vaste, 1 half stokje, 4 รก 5 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste, 1 halve vaste ergens aan 't eind van dat visje.

- Die 5 stokjes kunnen ook meer of minder zijn, voor grotere of kleinere vissen.

- Je kunt ook dubbele stokjes of anderhalve stokjes gebruiken, om een dikkere vis te maken.

- Af en toe 2 steken in 1 steek geeft ook een leuke variatie.

- De staart kan ook iets groter, door nog een stokje erachter aan te haken.

- De vis hoeft niet aan beide kanten hetzelfde zijn, de buik kan dikker of juist dunner zijn dan de bovenkant.

- Begin direct met stokjes haken in de 3e of 4e losse vanaf de haaknaald, zo'n waaier van 6 รก 7 stokjes. Of met dubbele stokjes. Een halve waaier is ook leuk en daarna de vis met een stokje, half stokje, vaste naar de staart te haken.

Na elke vis heb ik 25 lossen gehaakt. De ene vis is langer dan de andere, dat vind ik zelf heel leuk.

De slinger hing hier in huis toen we de verjaardagen vierden van m'n vader, broer en zoon. Zij zijn alledrie in begin maart jarig, Vissen dus, qua sterrenbeeld.


Ik heb deze slinger inmiddels naar Arnemuiden gestuurd. Want bij een feestje horen slingers! Een kleine bijdrage uit Friesland.

๐ŸŸ  ๐Ÿ   ๐ŸŸ  ๐Ÿ   ๐ŸŸ  ๐Ÿ   ๐ŸŸ  ๐Ÿ   ๐ŸŸ  ๐Ÿ   ๐ŸŸ  ๐Ÿ   ๐ŸŸ  ๐Ÿ   ๐ŸŸ


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

woensdag 24 januari 2024

Kussen met kabelruiten

Kussen met kabelruiten


Er stond nog een doos in mijn "hobbykamer" en daar zat in....


Een kussen met een ruitpatroon. Het is gebreid met de techniek kabels breien en ik heb dit ontworpen voor Breiclub.nl. Het is al in 2022 geplaatst. Op de een of andere manier ben ik vergeten om het zelf te laten zien.


Het kussen met de schelpen is ook een ontwerp van mij.
Beide kussens zijn rond gebreid, zo heb je alleen onder en boven een naad.


De patronen zijn voor leden van Breiclub.nl beschikbaar via de website van Breiclub. Ik heb nu het patroon van het kussen met kabelruiten toegevoegd aan mijn Ravelry-store. Je vindt het patroon hier. Het patroon van het kussen met de schelpen is daar ook te vinden, namelijk hier.


Het kussen is ongeveer 40x40 cm en ik heb het gebreid met Durable Cosy Fine.
Een kussen is ook een mooi Valentijnscadeau ๐Ÿ˜‰


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

woensdag 10 januari 2024

Eindelijk af (1)

Eindelijk af (1)


Er blijven bij mijn wel eens projecten liggen. Vol goede moed en gemotiveerd en geรฏnspireerd aan begonnen. En dan is op een dag de interesse weg. Of er komt van alles tussendoor. Of ineens is er onzekerheid: komt het wel goed? Is er wel genoeg garen? Wordt het wel zo leuk als ik dacht?

Ik ben van plan om de draad weer op te pakken bij een aantal van die projecten. En het is bij dit project al goed gekomen ๐Ÿ™‚


In mei afgelopen jaar schreef ik deze blog over dit project.
Waarom het zo lang bleef liggen? Geen idee. Er kwam vooral heel veel tussendoor, denk ik.


Zondag heb ik de sjaal buiten gefotografeerd. Ik heb 'm al gedragen. Het is een hele lichte sjaal, draagt heerlijk.


Het patroon vind ik zelf heerlijk, het heeft een fijn "ritme", waardoor ik het zonder nadenken kan breien. Dat kan soms zo fijn zijn. En het wordt een driehoekige sjaal die in verhouding niet zo "diep" wordt. Dat vind ik ook een fijn model. 



Het patroon voor deze sjaal is een eigen ontwerp dat ik maakte voor Breiclub.nl. Het is voor leden gratis beschikbaar. Het is ook tegen een kleine vergoeding verkrijgbaar in mijn Ravelry-winkel, je vindt het hier.

Ik maakte eerder een rood/roze versie, die zie je in deze blog.

Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

dinsdag 24 oktober 2023

Sjors

Dinsdag - poppendag Sjors

Herinner jij je Qubi nog?


Qubi kreeg een vriendje, Sjors.


Sjors de Giraf! Het is een ontwerp dat ik gemaakt heb voor Breiclub.nl en net als Qubi is Sjors gebaseerd op een knutselwerkje dat je maakt van een vouwblaadje. Dat vouw je in 16 vierkantjes en dan knip je wat en moet je vouwen en plakken en dan wordt het wat ๐Ÿ™‚

Ik gebruikte nu ander garen, Lang Yarns Merino 200 Bรฉbรฉ. Heerlijk zacht garen!
Ik koos voor een groter vierkantje als basis, daardoor is Sjors wat groter.
Deze keer lukte het om het in 1x te breien. Je vouwt het uiteindelijk dubbel en naait dan de zijnaden dicht. 
Kijk, dit is de andere kant van Sjors:


Hier zie je ze samen, zo kun je goed zien dat Sjors veel groter is.


Beide ontwerpen zijn voor leden van Breiclub.nl gratis beschikbaar.
Ik vind ze zelf eigenlijk heel leuk, zo simpel en toch ook zo herkenbaar. Al doen de kleuren van Sjors het natuurlijk ook fantastisch. Misschien komt er nog wel eens een vriendje bij. Ik ga eens speuren op Pinterest, naar meer knutselwerkjes die je maakt op basis van de "16 vierkantjes".

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeรซn te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.