{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 26 juli 2024

Vriendelijke vrijdag en 18 vlaggetjes

Vriendelijke vrijdag en 18 vlaggetjes


Deze maand is onze neef 18 jaar geworden. Een bijzondere mijlpaal!


Dit vlaggetje had ik al gemaakt toen z'n zus 18 werd en dat was er nog en mocht nu weer meedoen aan de feestelijkheden.

Ik maakte voor hem een slinger, met, hoe kan het anders, 18 vaggen:



Ik had heel dun groen garen in huis en vond dat wel passen bij zijn liefde voor voetbal. Deze voetbalslinger heb ik een paar jaar terug voor hem gemaakt en er waren altijd meer voetbalslingers te zien tijdens zijn verjaardagen. Dit jaar bleek het thema "18" te zijn. Daar past de slinger van mij ook bij 😉


Ik ga ook delen hoe ik het haakte, want ik was zelf wel blij met het resultaat. Zo kan ik het zelf ook weer terugvinden.

Begin met een lossenrij, ik haakte 180. 
Daarna voor elk vlaggetje:
- 19 lossen.
- Haak deze eerste toer bij voorkeur in de "bobbeltjes" aan de achterkant van de lossenrij, sla de eerste over en haak in de volgende 18  steeds 1 vaste. 1 losse, keer.
- Haak vanaf nu steeds in de achterste lus. Sla de eerste steek over. 17 vasten, 1 losse, keer.
- *Sla de eerste steek over, haak in elke volgende steek 1 vaste. 1 losse, keer.*
- Herhaal van * tot * tot je uiteindelijk een toer hebt met nog maar 1 vaste.
- Haak met halve vasten aan de zijkant omhoog.
- Haak 1 halve vaste in de laatste steek van de lossenrij en begin daarna met het volgende vlaggetje, dus die 19 lossen.

In deze collage zie je de eerste toeren:


In deze collage zie je vanaf de tweede foto het omhoog haken langs de zijkant:


Doordat je in de achterste lussen haakt, krijg je ribbelvlaggetjes.


De kaart die ik erbij deed heeft ook vlaggetjes!


18, wat een mooie mijlpaal! Nu begint het echte leven! Ook met echte verantwoordelijkheden en plichten!


Met deze nieuwe slinger, slinger ik het weekend in.


En op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Een bijzondere leeftijd in het jonge leven van je neefje en daarbij een leuk en creatief vlaggencadeau van jou hand.
    Fijn weekeind! Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke slinger is dat. Erg origineel. Dank voor het patroon. Wie weet maak ik hem nog een keertje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie neef heeft er weer een mooie slinger bij.

    BeantwoordenVerwijderen