{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 5 juli 2024

Vriendelijke vrijdag en de kleur is geel

Vriendelijke vrijdag en de kleur is geel


De kleur oranje, die hoort bij sport, voetbal en zo. Geel, dat is de kleur van de Tour de France! Nog een zomers sportevenement en vorige week begon dit "rondje Frankrijk". Ik kijk niet alles, maar eigenlijk is het best leuk, vooral al die prachtige beelden van een voor mij geliefd vakantieland. En dan komt natuurlijk regelmatig die gele trui voorbij:


Dit is een oude foto van een nog ouder truitje. In mijn jeugdige jaren heb ik dit gebreid voor een barbie. Geel is niet "mijn" kleur. En op de een of andere manier is het wel de lievelingskleur van zoon. Ooit heeft hij een compleet gele kamer gehad! Alle muren knalgeel.
En toen hij 5 jaar werd, was het thema van z'n verjaardagsfeestje GEEL.

Daarvoor maakte ik een slinger:


Heel simpel: ik kocht een meter gele fleecestof en knipte daarvan stroken van 20 cm hoog en daaruit de vlaggen. Heel weinig restafval! en heel veel vlaggen.

Die vlaggen naaide ik aan een witte band/lint, met geel naaigaren en een brede zigzagsteek:


De slinger is ongeveer 10 meter lang!
Fleece stof rafelt niet en is vrij licht. Ook heel geschikt om buiten te hangen.


Ik had 'm nog steeds liggen, maar nu heb ik de slinger weggegeven. Bij een verzorgingshuis in Sneek wordt binnenkort een "minicamping" gemaakt, zodat er voor de bewoners wat vakantiesfeer is. Daar vroegen ze slingers voor. Deze slingers maken het dan hopelijk extra vrolijk en zonnig!

Ik heb nog even in de fotoboeken van zoon teruggekeken en van dat feestje had ik best veel foto's gemaakt. Zo leuk dat alle genodigden ook iets geels droegen 💛 


Ik heb de gezichten maar even geanonimiseerd 🙂
Leuke herinneringen!


Nu "slinger" ik een eind aan deze blog, ik slinger het weekend in, laten we er een feestje van maken 💛💛💛


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💛💛💛


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, een slinger van fleece stof, hoef je niet te zomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een supermooie, vrolijke aankleding voor de minicamping in het verzorgingstehuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zonnig al dat geel! Ik houd er wel van, maar niet teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geel is wel een lekker zonnig kleurtje. Het maakt de wereld er vrolijker op

    BeantwoordenVerwijderen