{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 4 juli 2024

Babysokjes voor David

Babysokjes voor David


Maandag vertelde ik al dat Henne trakteerde bij het Creatief Café, op cake met blauwe muisjes.
We hadden het vaak gehad over de zwangerschap van haar dochter en ergens in die tijd had ik al zo'n beetje toegezegd sokjes voor dit kindje te breien.

Henne had verteld dat de kleuren oranje en groen gebruikt werden voor het kamertje en daarom koos ik dit mooie strengetje handgeverfde wol uit mijn voorraad (ik denk dat het gemaakt is door Koperdraadje).


Babysokjes brei ik met 32 steken en breinaalden dikte 2½.


In deze blog leg ik uit hoe ik zulke sokjes brei.


Voor de boord heb ik 21 toeren gebreid. Tussen spie en teen heb ik 14 toeren gebreid. Een paar extra voor wat extra lengte. Ik had namelijk eens een terugmelding dat de sokjes al snel te klein waren. Er zit sowieso best veel rek in.


Een lief toepasselijk kaartje (Tip: gekocht bij Zeeman) erbij maakt het een mooi cadeautje:


Met veel plezier gebreid voor David!
Het is mijn derde paar babysokjes van 2024 🧦🧦🧦

Vandaag is 't ook de eerste donderdag van juli, dus: vanmiddag van 14.30 - 16.00 is er Creatief Café in de bibliotheek in Sneek.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat een schattig en lief kraamcadeautje 💚🧡!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en vooral met de omgeslagen boordjes.
    Gezellig cadeautje samen met de kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig je sokjes een lief kraamcadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad een super cadeautje en het kaartje erbij maakt het helemaal af. Top! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk cadeautje. Mooi om ze in de kleuren van het kamertje te gebruiken. Top

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke stoere sokken voor David!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke sokjes! Het garen geeft een mooi effect. Je hebt vast genoten van het breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig lief cadeautje Akkelien, en zo mooi in de kleuren van de aankleding van David's kamertje. 👍
    Bedankt vast voor het plaatsen van mijn oude popjes post volgende week bij lou poppen blogje. Lief van je!!! 🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een mooie warme sokjes! Prachtig gebreid Akkelien.

    BeantwoordenVerwijderen