{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 18 juli 2024

Nostalgisch haken, Ava (2)

Nostalgisch haken, Ava (2)


Vandaag laat ik weer eens wat zien van de omslagdoek die ik haak, Ava.
In toer 5 begon ik te twijfelen... Ik haakte tot nog toe met haaknaald 5½. Dat haakte niet helemaal lekker, het werd mij iets te los. Ik pakte er een iets dunnere naald bij en probeerde dat.

Het voelde beter en ik vind de dubbele stokjes dan ook mooier. En dus, roets, roets, alles uitgehaald en opnieuw begonnen! De sjaal wordt nu ook wat minder groot, ik denk dat dit goed is.

Kijk, ik heb al weer wat toeren gehaakt:


Waarschijnlijk laat ik in de komende tijd af en toe de vorderingen zien.

Dit patroon komt uit het boek "Nostalgisch haken" van Susan Cropper. Het is de "Ava" omslagdoek, een ontwerp van Kristeen Griffin-Grimes.
Het garen is een Unikat, inmiddels haak ik met haaknaald 5.

Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Goed dat je hebt uitgehaald, anders ging het alleen maar tegenstaan en zou je het niet of nauwelijks dragen. Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och heden, ben je al een heel eindje op weg en krijg je dit...
    Maar ik snap het wel en het is ook beter zo.
    Het verschil is aanzienlijk tussen beide haaknaalden en te los en te slap is niet mooi.
    Wat een kleurverschil van het garen op beide foto's...

    BeantwoordenVerwijderen