{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 12 juli 2024

Vriendelijke vrijdag en Tips & Tricks (1)

Vriendelijke vrijdag en Tips & Tricks (1)



Wat was het leuk, iedere tweede vrijdag van de maand "het recept van de maand"! Leuk om te bedenken wat je ging delen, foto's maken, recepten uitwerken. Ook heel leuk om bij andere deelnemers te kijken wat daar zoal op tafel komt. Heel inspirerend!

Het was een idee van Elizabeth oftewel Busy Bessy. Het nieuwe voorstel van haar is om voorlopig op die tweede vrijdag van de maand Tips & Tricks te delen. En dat kan van alles zijn. Ik citeer Elizabeth:
"Je kunt hierbij denken aan allerlei handigheidjes of weetdingetjes b.v. op het gebied van bloggen, huishouden, gezondheid, opbergen van spullen, etc..."
In deze blog legt ze nog eens uit wat de bedoeling is en je vindt daar ook de data.

Leuk idee, ik doe mee!

Ik begin met een handige tip van Mattie, zij komt ook steeds naar het Creatief Café.

De tip gaat over bolletjes garen:


Zie je het probleem? Die losse draadjes, die steeds langer worden, omdat de bolletjes af rollen. En dat gaat dan in elkaar knopen... 😟
Ik had wel eens gelezen dat mensen dat met haarclipjes vastzetten. Goed idee, maar dan moet ik wel heel veel van die haarclipjes hebben.

Mattie vertelde dat ze nu altijd met een naald de restdraad even dóór het bolletje steekt:


Dan kan het niet meer afrollen! En als je de draad dan weer wilt gebruiken, trek je er goed aan, zodat je ziet welk draadje het is en kun je 'm weer uit het bolletje terug trekken.

Ik vind het een geweldig goed idee, ik hoef er niks extra's voor te kopen. En het is maar een hele kleine moeite. Dus ik ben van plan om dit vanaf nu toe te passen.


Ik ben heel benieuwd naar Tips & Tricks van anderen. Ik houd het in de gaten, via de blogs die ik al volg en via Elizabeth. Ik ga de links in de loop van de dag/dit weekend toevoegen.

Tips & Tricks vind je ook bij:



Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

19 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een handigheid die een hoop ergernis kan besparen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een slimme tip! (Ik heb de haarspeldjestip al klaar gezet voor een volgende keer😊, maar jouw tip ga ik zeker proberen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee.
    Zo leuk, deze T&T, ik lees dingen waarvan ik denk "naaaa, dat ik dat zelf niet heb bedacht"
    Deze tip ook, dank je voor het delen, suuuuper handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. slim!!! en zo ook geen irritante uitsteeksels meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is zeker een heel goede tip, dat heeft Mattie heel goed bedacht!!! Je moet er maar opkomen, super. Groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is echt een hele goed tip, ga het meteen toepassen want ben al bezig met restjes en uitzoeken wat weg kan etc etc. Je blijft altijd bezig met garens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al zo'n handige tip!! Ik vind het een leuk initiatief van Elizabeth. Zo kunnen we heel wat van elkaar leren. En alhoewel ik dacht dat ik niets zou kunnen bedenken, heb ik inmiddels ook al mijn eerste bijdrage geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend handig en eenvoudig! Een hele goede tip, maar je moet er maar op komen. Ook al wind je de bolletjes keurig op, na verloop van tijd krijg je toch sliertjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is nou nog eens een handige tip die ik voortaan ga toepassen met losse bolletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoon een goed idee. Heel simpel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De tip kende ik wel, maar op een of ander manier belanden de bollen niet zo in de restenbak. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh dit is slim!

    Ik doe trouwens ook nog mee met de tips

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een goed idee zeg, ga ik ook met mijn nieuwe bolletjes doen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen