{ 'anonymize_ip': true }
Posts tonen met het label Karlie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Karlie. Alle posts tonen

dinsdag 11 juli 2023

Dinsdag - poppendag in de zomertijd (2)

Dinsdag - poppendag in de zomertijd (2)



De zomermaanden zijn aangebroken. Het zou goed kunnen dat de poppenblogs voorlopig iets minder uitgebreid zijn bij mij. Al probeer ik wel iedere week wat leuks te plaatsen.

Mijn broer attendeerde me op een berichtje dat hij zag op twitter: Juf Anita vierde haar 40-jarig jubileum heel speciaal. Ze had de kinderen van haar klas, groep 1 van een basisschool in Ootmarsum, in januari gevraagd een tekening te maken van een fantasieknufffel. Die heeft ze allemaal na gehaakt, 28 fantasievolle knuffels! En daar trakteerde ze haar kinderen op, toen ze dat speciale jubileum vierde. Zo ontzettend bijzonder, fantastisch, lief en leuk!

Hier is een link naar een nieuwbericht waarin je ook een filmpje kunt zien met al die knuffels.

Ik heb ooit een tekening van m'n zoon na gehaakt, hij tekende vroeger strips over Karlie.


Later maakte ik nog een miniversie. Karlie eet een ijsje op de volgende foto:


Ruim 10 jaar geleden! Leuk om weer even terug te zien. 
Karlie heeft zelfs nog een eigen label op de blog: "Karlie".


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

maandag 29 juli 2013

Vraagje van Karlie

Vraagje van Karlie


Kennen jullie Karlie? Hij is een stripfiguur van mijn zoon en ik heb hem in 3D gehaakt, kijk maar in deze blog. Hij is regelmatig te zien op de blog van mijn zoon. Ik had al eens wat extra's voor Karlie gemaakt, namelijk een pet en een rugzag, kijk ook hier. En ja, dan weten ze wel weer meer te vragen.....

Hé, hallo, Breimeisje! Kun je misschien voor mij een ijsje m/haken?

Hmmm..... een ijsje m/haken.....

Je bedoelt zoiets?


O, aardbeienijs! M'n lievelingssmaak! Heerlijk, dankjewel!

Liefs van De Breimeisjes!

woensdag 24 april 2013

V.A.W. (2)

V.A.W. (2)


Het is bijna meivakantie en dan neem ik weer even blogvakantie. Tot die tijd ben ik nog even van alles aan het doen en vandaag laat ik daarvan het een en ander zien.
Ik had al laten zien dat ik Willem-Alexander en Máxima had gemaakt en dat ze o.a. in de etalage hingen bij Katrein Kunst

Tot mijn verrassing zijn beide paartjes verkocht en kreeg ik zowaar een bestelling van nog twee paar! Uiteraard ging ik onmiddellijk aan de haak:


Mijn zoon neemt ook blogvakantie (kijk hier voor zijn blog) en vroeg of ik voor Karlie dan even een pet kon maken. Nou, dat kon ik wel en ik heb direct ook maar een rugzak gemaakt. 


De workshop van 6 mei is zo goed als helemaal voorbereid, maar daarover later meer (informatie of aanmelden bij Katrein Kunst, er zijn nog een paar plekjes open).

Verder zijn er nog wat verjaardagen in deze dagen waarvoor ik iets maak en ook dat kan ik nog niet allemaal laten zien. Wel dit kleine bloemenslingertje dat ik haakte voor nicht Merel. Ze is vandaag jarig en ze heeft het al in huis.


Deze week heb ik ook mijn gordijn afgeleverd, maar dat is voor morgen!

Liefs van De Breimeisjes!

woensdag 30 januari 2013

Even tussendoor

Even tussendoor


Het bloggen, wat is dat leuk! Ik ben zelf heel enthousiast en heb ook mijn zoon al aangestoken. Aangezien hij het heel druk heeft met school, hebben we een project 52 voor hem bedacht en het is dus de bedoeling dat hij ieder weekend iets plaatst dat in zijn project past. Ik heb er af en toe al eens aandacht aan besteed: Karlie heeft een belangrijke rol in zijn project. 
Afgelopen weekend had Karlie ineens een sjaal nodig! Hij heeft toen die van dit sneeuwmannetje geleend:

Die had ik gebreid naar een patroontje van "blijmetdraadjes" (klik hier voor het patroon) en het was voor onze brei-avond met het sneeuw-thema. De muts zit vast, dus die was al niet uit te lenen.... 
Nu gingen we deze week weer naar een ijskoude locatie met Karlie. Ik heb toen snel een nieuwe sjaal gemaakt, gehaakt deze keer (41 lossen, keren, 40 vasten, 1 (keer-)losse, 40 vasten in een andere kleur en afhechten maar!) In de eerstvolgende blog van zoon heeft Karlie dus z'n nieuwe sjaal om! (Klik hier om Karlie met de rood/groene sjaal te zien.)


Verder ben ik nogal met voorjaar bezig. Ik haak o.a. vogelhuisjes, maar dat is voor een volgende blog!

Liefs van De Breimeisjes!

woensdag 16 januari 2013

haken & ogen

Haken & ogen


Eerder heb ik al berichtjes geschreven over Karlie, het stripfiguur van mijn zoon ( o.a. hier). Volgens mij heb ik ook beloofd nog eens wat over de oogjes te schrijven.


Het is zo dat één oog van Karlie omhoog moet kijken en één oog omlaag. In een eerdere versie had ik de ogen geborduurd, maar er moest wel duidelijk een wit deel komen. Dus bedacht ik dat ik ze ging haken. Ik had net dit visje gemaakt uit het boekje " Superleuke vingerpopjes haken" van Gina Alton.


Daar is een wit gehaakt rondje geborduurd/vastgezet met zwart in het midden. Ik heb de oogjes van Karlie gehaakt met dit idee. Begonnen met wit, twee losse. In de eerste losse vier vaste met wit, waarbij je bij de vierde vaste de laatste omslag met zwart doet en daarmee nog twee vaste haakt en nu de laatste omslag juist in wit doet. En dan afhechten. Wel vier draadjes per oogje.... Maar daarvan heb ik weer één wit en één zwart draadje gebruikt om de ogen vast te zetten. 


Zoon is helemaal tevreden met het resultaat en Karlie zit inmiddels al een paar afleveringen in een 52 weken-project op pietonline.blogspot.nl.


Liefs van De Breimeisjes!

dinsdag 8 januari 2013

Karlie

Karlie


In de kerstvakantie heb ik het bloggen op een laag pitje gezet. (Al kon ik het niet helemaal laten, ik heb toch nog drie keer iets geplaatst ^ v ^.)
Het handwerken ging ondertussen gewoon door. Ik had zelfs nog een soort van opdracht voor mijn zoon! Hij heeft z'n eigen website en sinds kort ook een blog. Eén van zijn onderwerpen is Karlie, zijn zelf bedachte stripfiguur. Ik had Karlie al eens in 3D gehaakt. 

Later ook nog een mini-versie, om mee te nemen als steuntje in de rug bij de CITO-toetsen op school.


Verkeerde kleur, dat is goed te zien, hé. Nu hadden we bedacht dat het voor zijn blog leuk zou zijn om een 52-weken-project op te starten, met foto's. En wie kan er beter op die foto's staan dan Karlie!?!?! Dus ging ik weer aan de haak. Ik liet de onderdelen al zien in een vorig blogje en het eindresultaat show ik vandaag: 

De eerste aflevering van het project is inmiddels geplaatst, kijk maar op: http://pietonline.blogspot.nl/2013/01/week-1-project-52-van-pietonline.html

Liefs van De Breimeisjes!

zondag 30 december 2012

Familie

Familie

Nog steeds midden in de blogvakantie, tijd voor andere dingen, o.a. de familie! 
Ik kijk wel dagelijks even hoe het met mijn blogje is en wat er verder zoal gebeurt in blogland. Dat bracht inspiratie voor de blog van zoon. Hij gaat in het nieuwe jaar starten met een "Project 52"! En daarvoor moest ik even aan de slag.


Op deze foto staan de losse onderdelen, op de blog van zoon, pietonline.blogspot.nl staat al het eindresultaat. Ik maak binnenkort zelf ook nog een blogje over deze nieuwe Karlie, o.a. over de oogjes. (Meer weten over Karlie? Kijk hier). 

Ik ga weer in de vakantie-modus! En met het oog op de jaarwisseling: een goed uiteinde en een nog beter begin gewenst. Maak wat moois van 2013!

Liefs van De Breimeisjes!