{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 november 2023

Herensokken, maat 45

Herensokken, maat 45


Weet je nog van die mooie bollen sokkenwol die ik binnen kreeg? Ik schreef er hier over.
Eind september begon ik te breien.


Hier zie je het begin, de boord:


De volgende foto is de boord van de tweede sok, die boord heb ik aan boord van de ferry naar Newcastle gebreid 🙂


Tot m'n verbazing had ik de eerste complete sok nog helemaal niet op de foto! Ik had 'm wel mee gelukkig!
Zo kon ik af en toe even vergelijken:


Ik ben direct doorgegaan met sok twee en daarom zijn ze bovenaan niet hetzelfde.
Er zat echter een "variatie" in de bol, lees: een knoop... 
En een stukje extra herhaling...


Het bijzondere is dat ze daardoor praktisch hetzelfde eindigen!


De volgende foto is gemaakt op 19 oktober, de dag dat storm Babet op z'n ergst was.


Weer thuis heb ik de draadjes afgehecht en de sokken geblockt.


Daar is het complete paar:


Hele fijne wol om mee te breien. Ook erg leuk door de kleuren: je wilt dan nog even door breien tot de volgende kleur verschijnt. Dat gaat lekker vlot. De kleuren passen ook goed bij Schotland, vind ik.

Dit paar heb ik vast gebracht, zodat ik weet of het goed is en naar de zin. Ik ga namelijk nog een paar breien. Dezelfde wol, een andere kleur. Het was helemaal naar de zin, lang genoeg, ze zitten lekker. En geen punt dat ze niet hetzelfde beginnen. "Denk je dat dat Erik opvalt?" merkte Nelleke op. Dat had echtgenoot ook al gezegd 😉

Dus ik kan rustig beginnen met die andere bol, dat komt wel goed!

Dit was al het veertiende paar van dit jaar.

🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Prachtige sokken! Wat zullen die heerlijk zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het verschil valt bijna niet op. Ze zijn heel mooi geworden! Fijn dat ze goed passen 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sokken! Ach, en ik moet meteen weer aan mijn pannenlappen denken... Alleen is het verschil in de sokken veel minder te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zijn je sokken ach dat geef niet dat ze niet het zelfde zijn.

    BeantwoordenVerwijderen