{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 9 november 2023

Een deken voor zoon (15)

Een deken voor zoon (15)

Odin helemaal compleet

Op deze donderdag laat ik de vorderingen zien van de deken die ik voor mijn zoon haak, Odin the Allfather.

Ik nam de deken mee naar Schotland en haakte daar de rand af. Vorige week liet ik al zien hoe mooi Odin in Schotland past.

Na een week gingen we naar The Black Isle, waar we een huisje aan de oostkust hadden. Hier past Odin ook prachtig, wat een mooi uitzicht hadden we!




In eerste instantie dacht ik dat het goed zou komen als ik elke dag 1 toer haakte. Ik heb dat een beetje opgevoerd, ik wilde 'm wel echt af hebben bij thuiskomst. En we hadden wat reisdagen, niet erg geschikt om dan met de deken bezig.


Zo heb ik in deze vakantie nooit in de auto gehandwerkt. Ik lette mee op! Links rijden is eerst best wennen. Ook waren we niet in onze eigen auto. Wij rijden elektrisch en we hadden gehoord dat dit nogal uitdagend zou zijn in Schotland. We denken nu dat het wel meevalt, we hebben best veel laadpalen gezien. Maar wij hadden in Nederland dus een auto gehuurd voor deze vakantie. Dat is dan ook wennen! Want de auto had veel snufjes, veel was anders dan wij gewend zijn.

Ik schreef vorige week iets over de rand. Hier zijn foto's van de laatste 2 toeren. Ik heb nu 3 vasten om de losse van de vorige hoek gehaakt:


In de allerlaatste toer ook 3 vasten in de hoek, nu gehaakt in de achterste lus van de middelste vaste van de vorige toer:


Mocht ik nog eens zoiets haken, dan zal ik dat  de hele rand toepassen.


Gelukkig ging het autorijden verder goed en ook de deken was op tijd klaar. De meeste foto's in deze blog nam ik in de tuin voor ons tweede huisje, op The Black Isle.


Zoon is heel blij met de deken. En ik heb 'm met ontzettend veel plezier gehaakt.

Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Ik heb gehaakt met haaknaald 5½ en met Scheepjes Colour Crafter. 
De namen van de kleuren zijn  Amstelveen (lila), Coevorden (geel), Dordrecht (donkergroen/blauw), Eelde (mintgroen), Roermond (rood), Polare (donkergrijs) en Vlissingen (oranje).
De rand is gehaakt met Coevorden (geel) en Polare (donker grijs).

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ja links rijden is best wennen en een vreemde auto helpt daar vast wat minder bij. Heel begrijpelijk dus dat je onderweg niet aan de deken hebt gewerkt, bovendien kon je zo optimaal van het mooie landschap genieten!
    De deken is evengoed afgekomen, wat een enorm werkstuk, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig is je deken geworden was een hele uitdaging.En het links rijden is ook goed gekomen zeker in een andere auto.
    Je zoon zal blij zijn met deze mooie deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met het afronden van zo'n groot (en prachtig) project!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, hij is echt prachtig geworden Akkelien! Wat een kunstwerk! Daar kun je heel trots op zijn! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dat zoon heel blij is et deze deken dat kan ook niet anders, het is echt een JUWEEL!!! Heb het al vaker geschreven maar zo is het ook precies, PRACHTIG. Best wel griezelig hoe je dat links rijden beschrijft en dan ook nog in een auto die vreemd qua snufjes voor jullie is. Denk als je plotseling moet stoppen dat je toch gaat handelen naar wat wij gewend zijn. rechts rijden dus. Eigenlijk is het niet echt ontspannen rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat is hij mooi!!
    Daar kun je terecht heel trots op zijn. Mooie foto’s heb je gemaakt. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Wat een prachtige deken is het geworden, geweldig! Daar mag je enorm trots op zijn. Ook op de foto's trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen