{ 'anonymize_ip': true }

maandag 27 november 2023

Mittens voor mezelf?

Mittens voor mezelf?


Och, mijn mooie mittens...
Al heel wat slijtplekjes had ik bijgewerkt, ik was er al eens eentje verloren, die ik gelukkig weer terugvond en nu...


ben ik er weer een kwijt! 
Ik heb vaker over deze mittens geschreven, dit is de meest recente blog erover. )Ik kocht destijds het patroon samen met wol bij Bregina, waar je inmiddels nog veel meer mooie pakketten van mittens kunt kopen).

Ik was al van plan om iets nieuws voor mezelf te maken, maar dat heb ik nog niet gedaan. En nu zijn ze wel nodig, want o, o, wat is het vaak guur tegenwoordig!

Gelukkig lag er nog wat boven. Dit leuke stel:


Gemaakt in 2017! In deze blog vertel ik erover. Ze passen prima bij m'n rode jas:


Het patroon van deze mittens is nog steeds online te vinden, gratis. Wel in 't Engels, maar ik vond het destijds goed te doen. Je vindt het hier.

Ik ga nu wel serieus met nieuwe mittens voor mezelf aan de slag, hoor! Ik heb de laatste tijd verschillende gemaakt en bedenk nu zelf steeds een eigen patroon, zo leuk om te doen!
Zoek je in spiratie? Kijk dan zeker onder mijn label "mittens".


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Oh wat jammer, wéér eentje zoek! Ik moest meteen aan vroeger denken toen ik wantjes droeg die aan elkaar verbonden waren met een lange gehaakte (lossen)ketting. Die ging dan door de mouwen van mijn jas en nooit was ik meer een wantje kwijt. Misschien ook wel wat voor jou? 😉
    Gelukkig had je nog een reservepaar, maar nieuwe ontwerpen is natuurlijk óók heel leuk; een prachtig excuus om lekker aan de slag te gaan. Succes en veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik overweeg inderdaad om zoiets toe te passen, als ik een nieuw paar heb. In dit geval is vooral de timing nogal jammer, dat ik er eentje verloor, ik wilde ze toch al vervangen :-)

      Verwijderen
  2. Ja dat is zeker zonde als er eentje foetsie is, misschien net zoals ze vroeger bij kinderen deden net een draad verbinden dor je mouwen van je jas, dan kan je ze zo in je jaszak stoppen en ze niet verliezen. Deze zijn ook weer heel erg leuk, heerlijk warm om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jammer dat je er één kwijt bent, maar misschien moet je dat als een teken zien dat je ook eens wat leuks, fijns, warms voor jezelf moet maken, i.p.v. altijd maar voor anderen.
    Gelukkig heb je nog reserve handschoentjes die zeker ook heel leuk zijn, dus tot je nieuwe hebt heb je toch warme handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me hetzelfde probleem als bij sokken ik heb altijd een mandje met eenlingen de rest zwerft en soms zie ik ze nooit meer terug🤷

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De mittens die je in 2017 maakte, vind ik ook erg leuk!
    En jij draagt ze tenminste... Dus een stelletje op voorraad is dan altijd handig!

    BeantwoordenVerwijderen