{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 2 november 2023

Een deken voor zoon (14)

Een deken voor zoon (14)

Odin en de rand

Op deze donderdag laat ik de vorderingen zien van de deken die ik voor mijn zoon haak, Odin the Allfather.
De deken is gehaakt, tijd voor de rand.
Het patroon daarvoor is te vinden in een Facebookgroep, dat staat vermeld in het patroon van de deken. Het patroon van de rand is alleen een teltekening. Ik had de hele rand al getest bij m'n proeflapje. Dat liet ik hier zien.

Ik twijfelde over met welke kleur te beginnen en koos voor geel.


De eerste 2 toeren zijn gedaan, hieronder nog even een detailfoto:


Hier ben ik al bij toer 4 en ik twijfel steeds meer! Ik heb overleg gehad met zoon en we waren het eens: ik had met de donkergrijze moeten beginnen...


Ik haalde het weer uit en pakte alles in en nam het mee op vakantie, naar Schotland.
Ik haakte in 't begin 1 toer per dag.
Heel blij met het uithalen en opnieuw beginnen, dit wordt zoveel mooier!


Hier zijn alvast 9 toeren gehaakt. Ik heb uiteindelijk wel minstens 7 toeren opnieuw gehaakt, want er was nog wel eens een foutje...



De rand is op zich goed te doen, maar de hoek was me niet helemaal duidelijk. Ergens las ik dat je dan steeds 2 steken moest doen op die plaats. Zelf heb ik 2 gehaakt met 1 losse ertussen en dan in de volgende toer dit, {1 vaste, 1 losse, 1 vaste}, om die losse gehaakt. 
Pas in de laatste 2 toeren heb ik 3 vasten gehaakt op die plaats en in de volgende toer die 3 vasten in de achterste lus van de middelste vaste. Ik denk dat dat de beste manier is. Kortom: ik ben niet 100% tevreden over de hoeken. Omdat ik wel consequent gebleven ben, vind ik het toch goed kunnen en laat ik het zo. 
Volgende week laat ik daar nog wat meer foto's van zien.

Nu nog even hoe mooi Odin in Schotland paste:


Dit is met die 9 toeren en dit is het uitzicht bij ons eerste vakantiehuis, in Glencoe. Prachtig gebied!

Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Ik gebruik haaknaald 5½ en haak met Scheepjes Colour Crafter. 
De namen van de kleuren zijn  Amstelveen (lila), Coevorden (geel), Dordrecht (donkergroen/blauw), Eelde (mintgroen), Roermond (rood), Polare (donkergrijs) en Vlissingen (oranje).
De rand haak ik met Coevorden (geel) en Polare (donker grijs).

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Uithalen is misschien even vervelend, maar dat is snel vergeten als het daarna veel beter naar je (jullie) zin wordt. Goed gedaan. De rand maakt de deken helemaal af. Vind je het jammer dat ie klaar is? (Of is ie nog niet klaar?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag dat iedere ronde al, dat het niet de juiste keuze was. En na 't uithalen zag ik steeds dat het nu wel goed was :-) Ik heb deze deken met heel veel plezier gemaakt, en inderdaad is 't dan een heel klein beetje soort van jammer dat het af is. Maar ook heel leuk, dat het resultaat zo goed uitvalt!

      Verwijderen
  2. Het is gewoon een DROOM deken, een SCHOONHEID,
    een JUWEEL Akkelien.!!! En inderdaad de foto van Odin
    in Schotland, je hebt helemaal gelijk daar past hij perfect!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, hij is al af, dat heb je snel gedaan :) Hij is prachtig geworden. Leuk als we nog meer foto’s te zien krijgen. Het klopt eel een beetje Odin in Schotland ;) Ga je aan een nieiwe deken beginnen of nu eerst je trui af maken? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die prachtig geworden. Goed dat je de rand uit haalde. De hele rand is trouwens prachtig. Mooi. Je zoon zal er blij mee zijn. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen