{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 20 juli 2023

Een deken voor zoon (3)

Een deken voor zoon (3)

Proeflapje

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.
Vandaag laat ik het proeflapje zien dat ik maakte om de techniek te leren kennen. Vorige week liet ik het begin zien. Ik "plukte een klein stukje uit het grote patroon, een stukje van 15 steken breed en 15 toeren hoog en nam daar basissteken en basistoeren bij.


Bij deze techniek knip je de draad steeds af aan het einde van de toer en haak je altijd van rechts naar links, 1 toer per kleur. Veel draden, aan begin en eind dus!

Ik heb ook een rand rondom gehaakt en heb in de eerste toer al die draden "omhaakt". Daar moet ik een betere oplossing voor vinden, dat deel vind ik niet geslaagd.


Bij die rand haak je rond en dan hoef je geen draden af te knippen 🙂

Ook leuk hoe het steeds verandert! Ik heb wat tussenfoto's gemaakt:


Het proeflapje is klaar en daar heb ik heel veel van geleerd!


Dit is een klein detail uit het patroon Odin, the Allfather, een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Wordt vervolgd!

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Het valt echt heel erg mee, het zijn alleen vasten en stokjes. Het is wel heel goed opletten, waar je insteekt.

      Verwijderen
  2. Fijn dat het proeflapje haken je zoveel heeft geleerd, want inderdaad het ziet er niet makkelijk uit. Veel succes en het is natuurlijk ook wel weer leuk dat je er iets van leert.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt moeilijk is het niet, het is vooral heel goed opletten :-) En erg leuk ook om te doen!

      Verwijderen
  3. Dit is alvast een mooi proeflapje. Ik kwam een paar dagen geleden een video (https://www.youtube.com/watch?v=ffWu4RwByjc) tegen van mozaïek haken zonder afknippen, maar heb het nog niet helemaal bekeken. Misschien helpt het je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er al heel mooi uit. Ben benieuwd naar de deken straks

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap dat je een proeflapje wilde maken. Maar waarom heb je er een rand om gehaakt? Heeft het lapje een functie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begreep eerst die tekening helemaal niet en toen kreeg ik door dat je het rond kon haken. Ik heb ook van die rand nog veel geleerd, over het maken van de hoek en zo. In 't patroon staat die rand niet uitgelegd. Nu heb ik 'm vast goed geoefend. Ik vond het ook leuk om te doen. Rondhaken is op zich echt heel handig bij deze techniek!

      Verwijderen