{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 7 juli 2023

Klaprozen op vriendelijke vrijdag

Klaprozen op vriendelijke vrijdag


Dit is de tijd dat je ze in de bermen ziet: klaprozen! Zo mooi! Afgelopen maand zag ik er een heleboel toen ik naar IJlst liep en ik maakte foto's:


Al weer bijna 3 weken geleden kocht ik een klaproos en een papaverbol van keramiek tijdens de Overtuinenfair in IJlst (hier schreef ik iets over deze fair). Ze zijn van Nellie Keramiek, dit is haar link op Facebook. In de volgende collage zie je mijn aankopen links, op de foto rechts zie je helemaal rechts nog een papaverbol, die kocht ik vorig jaar op Schiermonnikoog.


Helemaal onderaan die grotere foto zie je de knop van een papaverplant. Slechts 1 knop, ik had gehoopt op meer. Volgend jaar misschien? Leuk dat ik er nu het hele jaar door eentje in de tuin heb! 

Klaprozen kun je ook haken. Er zit een klaproos in mijn Bloemen-ABC:


Het patroon vind je hier.

Eerder haakte ik een heleboel klaprozen via een ander patroon:


Ook leuk! Dat patroontje vind je ook via die blog waarin mijn eigen patroon staat.

Prachtige zomerse bloem, ik houd ervan. Jij ook?


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Mooi hè, die klaprozen... Ik kwam er pasgeleden achter dat ze 'familie' zijn van de papaverbol, nooit eerder geweten.
    Je gehaakte versie blijft in de vaas in elk geval vele malen langer mooi dan de vers geplukte!
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag er ook vanochtend! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die klaprozen.
    Ik heb papaverbollen gekocht en laat ze nu drogen. Volgend jaar een tuin vol

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn zo mooi, ik geniet er ook zo van: knalrood en zo fragiel, toch dapper wuivend in de wind...
    Jouw keramieke versies zijn ook heel mooi, knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi de klaprozen en de knop van de papaver plant.Volgend jaar vast meer.En leuk de gehaakte versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, klaprozen zijn zo mooi. Wij hebben ze ook wel in de tuin gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, heel mooi zijn ze :) Wij hebben er een in de tuin, is aan komen waaien en doet waar hij zelf zin in heeft ;) Heeft geen rode blaadjes, maar paarse. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen