{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 6 juli 2023

Een deken voor zoon (1)

Een deken voor zoon (1)

Hoe het begon


Een regelmatig terugkomende vraag in dit huis is:
"Mama, hoe zit het eigenlijk met mijn deken?"

Dekens breien of haken, ik vind dat leuk om te doen en heb er al diverse gemaakt.

Deze deken maakte ik bijvoorbeeld van katoen, ik had veel bollen blauw voor een project dat niks geworden was, kreeg er een flink aantal bij en kocht ook nog het een en ander. De deken is een van mijn favorieten.


Ik haakte met de V-steek. De deken is in de winter fijn als ik wat extra warmte wil en als het te warm is voor een dekbed en te koud zonder, dan is deze deken ook perfect. In deze blog lees je meer over de deken.

Zoon gebruikt voor dat doel o.a. deze deken:


Het is een gebreide deken, gemaakt van een doos met alle kleurtjes van Cahlista en deze deken heeft een eigen label: "Colourpack Cahlista Project". Je kunt daarin mijn kleurvolgorde  terugvinden en hoe ik het gemaakt heb.

Ook deze deken wordt vaak door zoon gebruikt, de Zeeuwse mee-brei-deken:


Ook deze deken heeft een eigen label, "Zeeuwse mee-brei-deken". Deze deken heb ik gebreid met Special DK, een acrylgaren.

Zoon vindt deze dekens best fijn, maar zou heel graag een eigen deken willen. En dat wil ik uiteraard best maken. Wat is dan het punt?
Dat hij graag dit wil zien op die deken...


Ik ben al een hele tijd aan 't puzzelen en aan het denken:
- Welke techniek kan ik het beste gebruiken?
- Hoeveel materiaal zou ik nodig hebben?
- Wat is 't beste materiaal?
- Hoe krijg ik het op het gewenste formaat?

Want een bestaand ontwerp is er niet. En ik kan heus wel zelf een deken ontwerpen. Ik ben altijd nog best trots op mijn 7 zussendeken.


Die deken voor zoon vind ik nog steeds een erg grote uitdaging.
Toch kwam er iets in mijn mailbox dat misschien gaat helpen 😊
Dus.... wordt vervolgd!

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Dat is een hele puzzel en een bijzondere uitdaging maar wel heel erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een uitdaging! Misschien, als je lang genoeg wacht, komt je zoon met een simpeler verzoek?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woww Akkelien, dat is zeker een flinke uitdaging, maar
    denk dat het jouw zeker gaat lukken.
    Hadden jullie veel schade na gisteren??? Bij ons wel veel afgerukte bladeren en takken, en de kastanjeboom die vol
    hing met al middelgrote kastanjes die zijn er allemaal afgerukt, wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh, wat jammer van die kastanjes! Bij ons viel het mee gelukkig. Overigens is er wel een boom omgewaaid iets verderop in de straat.

      Verwijderen
  4. Oeps, tja dat is een hele uitdaging, lijkt mij.
    Leuk dat je inmiddels wel een idee hebt, ik ben benieuwd :)
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen