{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 14 juli 2023

Geluk op vriendelijke vrijdag

Geluk op vriendelijke vrijdag


Heb jij wel eens een klavertje vier gevonden? Ik twee keer, eentje heel lang geleden in m'n jeugdjaren en eentje ergens in dit jaar. Ik zag dat klavertje 4 zomaar, toen ik aan de wandel was. Een echt gelukje! 

Om het geluk een beetje te helpen, maak ik ze ook zelf en op deze vriendelijke vrijdag in de zomerse maanden kom ik nog even terug op het klavertje vier dat ik haakte voor op geluksvogels. 


In
deze blog had ik al een beschrijving gedeeld, maar voor deze vogel maakte ik het toch weer anders. Vandaag is het tijd voor de aangepaste versie, met foto's.


- Begin met een magische ring
- Haak 9 vasten in de magische ring
- Trek de ring dicht
- 1 halve vaste in de eerste steek
- 5 lossen
- 1 half stokje in de 3e losse vanaf de haaknaald
- Let op: het is het mooiste als je in dat bobbeltje haakt, zodat het v'tje zichtbaar blijft
2 vasten in de volgende 2 lossen, op dezelfde manier ingestoken
- 1 halve vaste in dezelfde steek van die 9 vasten waarin je bent begonnen.

Dat is het steeltje. Nu gaan we verder met de blaadjes. Elk blaadje wordt gehaakt over 2 vasten van de eerste toer. Ik gebruik "mijn" anderhalve stokje weer 😜
Hier vind je de uitleg daarvan.


*1 halve vaste in de volgende steek, 2 lossen, 1 stokje, 1 anderhalf stokje, 
in de volgende steek 1 anderhalf stokje, 1 stokje, 2 lossen, 1 halve vaste*,
herhaal van * tot * tot je alle vier de blaadjes gehaakt hebt.
Zie foto 1 van de volgende collage:


Je kunt de draad dan afknippen en met behulp van de naald afhechten door een steek te maken rond de eerste halve vaste van de toer.
De draadjes afhechten of gebruiken om het klavertje vier ergens op te naaien.

Zelf haakte ik er nog 1 en haakte ze toen aan elkaar. De begin- en einddraadjes kun je dan binnenin stoppen. Ik maakte er ook direct een ophanglusje aan. Ik vind wel dat de vorm dan enigszins verloren gaat 🤔


Als applicatie vind ik 't een heel geslaagd klavertje 4:


Een leuk klein patroontje, ik ga 'm zelf vast nog vaker gebruiken 🍀


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Zo mooi! Als symbool maar ook an sich. Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief klavertje dat het maar veel geluk mag brengen. Mooi patroontje weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief klavertje! Misschien is het mooier als het lusje aan het steeltje zit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ga ik eens uitproberen, is misschien wel een goed idee!

      Verwijderen