{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 19 juli 2023

Creatief Café: voortaan in de bibliotheek

Creatief Café: voortaan in de bibliotheek


De eerste donderdag van deze maand was het nog 1x in Bistro Jikke: Creatief bij Jikke.
Een kleine opkomst, wél weer heel gezellig.

Ik laat je weer even zien waar we mee bezig waren.

Anneke was nog bezig met haar mooie roze katoenen sokken:


Ze heeft ze inmiddels af, we volgen elkaar nu ook op Instagram, ik heb ze gezien. Leuk was ook dat haar dochter toevallig langskwam en gezellig even aanschoof. Misschien gaat ze dat vaker doen.

Jacobien was met sokken bezig en wat mooi, dat garen! Ik heb ook zo'n bol liggen 😊 Ik twijfelde een beetje over de kleuren, maar zie nu hoe leuk het wordt!


Ik heb ook iets opgezet, haha. Ik heb nog wel iets meer gedaan dan dit, maar niet veel. En 't zouden sokken kunnen worden, maar dat is niet het geval. Binnenkort meer hierover.


En hier is Marijcke mee bezig:


Prachtig, wij waren allemaal zeer onder de indruk. Het is een patroon van Christel Seyfarth, hieronder zie je hoe het gaat worden. Het wordt in het rond gebreid, met een knipbies. Die zie je in de foto hierboven rechts.


We zijn een aantal maanden op de eerst donderdag van de maand bij Jikke aan geschoven, voor Creatief bij Jikke. Vanaf nu hebben we twee keer in de maand Creatief Café in de bibliotheek in Sneek, de eerste en de derde donderdag van de maand, van 14.30 - 16.00 uur. Je bent van harte welkom. Neem je eigen handwerk of andere creatieve hobby mee!

Voor mij was het overigens ook een hele leuke en goede kennismaking om bij Jikke te komen. Ik ben er inmiddels al eens wezen eten met echtgenoot en dat was zeker voor herhaling vatbaar. Ook de thee smaakte me altijd heerlijk tijdens onze creatieve bijeenkomsten. En kijk eens, wat een heerlijke cappuccino Jacobien kreeg:


Bedankt, JIkke en medewerkers, dat we een aantal keren bij jullie mochten aanschuiven!

Ik wil nog even het ontzettend leuke handwerktasje van Marijcke laten zien:


Gemaakt door haar dochter, die allerlei moois maakt en verkoopt, o.a. onlangs op de Zeldzaam Mooi markt die kort geleden in Sneek was. Op haar Instagramaccount Studio Opnieuw Leuk zie je meer van haar leuks.


Ja, ik sluit deze blog af met die prachtige bloem, zo mooi!

Morgen is 't de derde donderdag van de maand!
Zie ik je in de bibliotheek in Sneek?
Van 14.30 - 16.00 uur.
Voel je welkom!


Fijne dag 🍀🍀🍀

3 opmerkingen:

  1. Die roze sokken doen me denken aan mijn witte ajourkniekousen die ik als klein meisje wel eens aan had!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anneke gebruikt een heel oud patroontje hiervoor, dus 't zou best kunnen, dat het hetzelfde is :-)

      Verwijderen
  2. Prachtig veel plezier samen gaat vast wel lukken

    BeantwoordenVerwijderen