{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 13 juli 2023

Een deken voor zoon (2)

Een deken voor zoon (2)

De inspiratie


Vorige week vertelde ik dat ik iets had gezien dat misschien tot die ene deken voor zoon gaat leiden. 

Het gaat om twee ontwerpen van Anke Wintermans, op social media bekend als The Crazy Crochet Catlady. 

Deze ontwerpen heten Stampede en Brave Heart en je kunt bij Wolplein complete pakketten kopen, hier vind je meer informatie daarover.

Ik had nu de naam van de ontwerpster en vond haar Ravelryshop. Wow, wat een mooie ontwerpen!

En daar zag ik eentje bij die zoon wel eens heel mooi zou vinden, dat is deze.

Ik heb het patroon gekocht en heb al diverse instructiefilmpjes gezien, ik werd in het patroon verwezen naar een andere kunstenares die met deze techniek werkt, Tinna Thorudottir Thorvaldar, hier is een link naar haar youtubekanaal.

En ik begin met een proeflapje:


Wordt vervolgd!

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Je zoon weet je goed uit te dagen hè. Je hebt een prachtige keuze gemaakt, succes en veel haakplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat mozaïek haken! Het is verslavend leuk hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt! Daarom wil ik zo graag iets van de achterkant van je brandweerdeken zien :-) En het is inderdaad verrassend leuk!

      Verwijderen
    2. Maar de brandweerdeken is geen goed voorbeeld van Mozaïekhaken omdat ik heel vaak een andere techniek erbij heb gebruikt... Dus het is een beetje een rommeltje van afgehechte draadjes omdat ik met veel kleuren per toer werkte.
      Ik kan wel eens een foto maken van de achterkant van de bomendeken, die is wel netjes volgens de regels gemaakt...

      Verwijderen
  3. Wat goed gevonden :-) Dat gaat een heel avontuur worden, leuk als je ons meeneemt op avontuur ;) Ik ben heel benieuwd naar welk garen, welke kleuren. In ieder geval heel veel plezier. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen