{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 28 juli 2023

Vriendelijke vrijdag en het Creatief Café

Vriendelijke vrijdag en het Creatief Café


In deze zomerweken wilde ik eigenlijk elke vrijdag een bloemengroet plaatsen. Ik blijk nogal wat "vaste rubrieken" gecreëerd te hebben en nu ga ik daar vandaag even flexibel in variëren. Moet kunnen 😉

Aanstaande donderdag, op 3 augustus, is er namelijk weer een Creatief Café in de bibliotheek in Sneek en ik heb nog niks verteld over de vorige keer. Die was heel gezellig, een grote opkomst, in totaal zijn er 10 personen geweest. Waarvan een persoon alleen even kwam socializen, wat we ook heel leuk en belangrijk vinden. Ik weet ook niet zeker of ik van alle personen het handwerk op de foto heb, eens even kijken 🤔

Atty (linksonder) en Henne (rechtsonder) waren met dekens bezig, Agnes had nu 3 complete sokken klaar (rechtsboven) en was heel ver met de vierde, Tara had ook een sok op de pennen (linksboven).


Marijcke was met een mooi soepel vestje bezig (linksboven), Anneke haakte aan een prachtige omslagdoek (rechtsboven), de sjaal van Bea wordt ook steeds mooier, met dat leuke kleurverloop (linksonder) en ik haakte aan zeer kleurige vlaggetjes, daarover later meer (rechtsonder).


Dan nog wat speciale projecten, waar Yke en Henne mee bezig zijn. Zij maken nu dingen op verzoek van de bibliotheek, die voor de patronen en voor het garen zorgt. Yke haakt kerstsokken, dat zijn de rechter foto's. Henne breit vogeltjes en truitjes. Dit gaat gebruikt worden bij o.a. voorleesactiviteiten in diverse bibliotheken. Bij zo'n vogeltje horen uiteindelijk 8 verschillende truitjes. In totaal zijn er wel 7 sets nodig, dus de vraag was of er nog iemand mee wilde breien aan dit project. We stonden nog niet te trappelen, al is Tara in ieder geval aan een truitje begonnen.


En hoeveel kerstsokken er uiteindelijk moeten komen, dat weet ik niet. Ze zien er wel geweldig leuk uit, vind je niet?

Ik geloof dat ik dus toch van iedereen wat op de foto heb gezet. Het was een hele fijne middag, waarin ook veel gepraat werd. En daar waren ook minder leuke verhalen bij, maar dan is 't toch fijn om dat te delen en dat je met elkaar meeleeft. En verder elkaar helpt en inspireert!

We hebben nu twee keer per maand Creatief Café in de bibliotheek in Sneek, de eerste en derde donderdag van de maand. De tijden zijn van 14.30 - 16.00 uur.
In augustus gaat het om 3  en 17 augustus. Dus komende donderdag is het weer zover!
Voel je welkom en haak aan of brei mee!

De zonnebloemen van de buurman staan in knop:



Ik  was al bang dat ze zouden omwaaien door de harde wind. Ze lijken mooi veerkrachtig, prachtig! 🌻🌻🌻


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Gezellig zo met elkaar en mooie resultaten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel me welkom, maar vanuit Brabant is het wel wat ver !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig blogje en wat lijkt het me daar gezellig in de Bieb van Sneek om zo samen te handwerken en te kletsen. Ook worden er mooie dingen gemaakt. Leuk dat je mee kunt genieten van de zonnebloemen van je buurman. Fijn weekend! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen