{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 27 juli 2023

Een deken voor zoon (4)

Een deken voor zoon (4)

Garenkeuze en het begin

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.

Dit is niet de deken die mijn zoon al heel lang wil. Het is wél een deken die hij mooi vindt. Ik denk dat het wel eens een goede techniek zou kunnen zijn om voor die gewenste deken te gebruiken. Mooi om zo eens uit te proberen.

We zagen de mooie versie met de meerkleurige achtergrond en die sprak ons allebei wel aan. Ik kies ervoor om dit te maken met Scheepjes Colour Crafter. Dit is een acryl garen, een mooie kwaliteit die zacht aanvoelt. In veel kleuren te koop! En betaalbaar.  We zijn samen naar de Devo in Sneek geweest en kochten daar deze kleuren:


Van links naar rechts zijn dit Eelde, Coevorden, Roermond, Vlissingen en Polare. De eerste vier zijn voor de achtergrond. Die laatste is de kleur van het figuur en daar heb ik 7 bollen van gekocht. Ik ga het verder in ieder geval aanvullen met wat garen dat ik over heb van d' Histoire Naturelle.

De eerste 6 toeren zijn gehaakt en je ziet al dat m'n eerste kleur een van die net genoemde restjes is, Dordrecht heet die kleur. In deze 6 toeren gebeurt nog niet zoveel.


Hier zijn er 14 toeren gehaakt, ik heb de tweede kleur van de achtergrond ook al in gebruik:


Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wow, dat wordt vast heel mooi, maar wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit gaat ongetwijfeld een schoonheid van een deken
    worden voor zoonlief, eentje waar jij zeker veel plezier
    van zal hebben. Vrolijke kleuren allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet waar jij, maar HIJ natuurlijk, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken met deze kleuren, ik denk dat hef een deken wordt met een hoog "wauw-gehalte"

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, je bent begonnen :)
    Het begin ziet er al goed uit.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen