{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 23 juni 2023

Vogeltjes op vriendelijke vrijdag

Vogeltjes op vriendelijke vrijdag


Deze maand was ik een weekendje bij vriendin Irene. In haar huisje in het bos bij Ermelo.
Hun heerlijke weekendhuisje. Nu kon ik eindelijk zien hoe het daar is. Daar is ze o.a. bezig met een vogelverzameling: ze zoeken nu op markten en in kringloopwinkels e.d. naar vogeltjes en die vinden dan een plekje in de tuin rondom hun huisje. Ze hebben er al heel wat, in de collage zie je er een paar.


Uiteraard wilde ik een cadeautje meebrengen en ik vond dat ik absoluut een geluksvogel voor haar moest haken.


Kort geleden haakte ik zo'n vogel voor m'n moeder, zie deze blog. Die was van katoen. Het blijkt dat dieren de natuurlijke draadjes van Irene's haaksels niet onberoerd laten 🤔
Het was daarom een bewuste keuze om deze vogel van acryl te maken.


Onder de overkapping was wel een plekje te vinden voor deze geluksvogel. Op die blauwe wand komt-ie nog mooier uit! Het vogeltje blijkt het koppie omhoog te houden, doordat het achtereind nogal zwaar is door de madelief en het vergeet-me-nietje.


Het was leuk om te haken en ik vond het geweldig om deze lievelingsplek van Irene nu eindelijk in het echt te hebben gezien!



Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag en een heerlijk weekend, misschien wel op je lievelingsplek! 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Het ophanglus wat meer naar achteren(staart) doen dan hangt ze rechter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik beter kunnen doen, ja. Ik heb het ophanglusje door de magische ring gehaald. En de bloemen op de achterkant maken het te zwaar. Maar ik zag het pas toen het bij Irene aan de wand hing. Toen was er niet veel meer aan te doen.

      Verwijderen
  2. Zo is het een lekker eigenwijs vogeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluksvogel dat hij op het lievelingsplekje mag wonen, nogwel tussen heel veel soortgenoten.
    Een lief cadeautje voor een vogelverzamelaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo fijn dat je er was om met eigen oren de vogels te horen en met eigen ogen mijn vogeltjes te zien. Super gezellig! Mooie herinneringen gemaakt 🐦❤️🐦
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen