{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 21 juni 2023

Het zesde paar sokken van 2023

Het zesde paar sokken van 2023


Mijn vierde paar sokken was jammerlijk vervilt, ik schreef het hier. Dat was een zomers sokje, dus ik maakte snel een nieuw paar sneakersokken.

Het werd een restjesproject. Het garen dat ik over had van deze sokken was te weinig voor een paar sneakersokken. Dus pakte ik de restanten van deze sokken erbij. Het paarse deel werd de boord bij beide sokken:


Deze keer begon ik direct met die leuke koffieboontjes. Dat kan wel, toch ga ik de volgende keer voor een stukje boordsteek aan 't begin.

Het blauwe deel van de regenboogbol gebruiikte ik voor de tenen:


Mijn favoriete hiel is nog steeds de versterkte hiel.
Ik ben blij met de sokken, ik vind de koffieboontjes erg leuk om te breien. Ik schreef er over in deze blog. Je vindt daarin ook een link naar een goede uitleg.
Eigenlijk zijn de dots in dat Lazy Dots patroon ook gewoon koffieboontjes. Minder nieuw voor mij dan ik dacht. Super steek voor sokken, want het is heel rekbaar.


De sokken zitten heerlijk en blijven goed in de was. Het paarse "boordje" is precies te zien boven mijn schoenen:


Achteraf had ik helemaal niet restjes hoeven gebruiken, ik vond nog een complete bol en nóg een klein restje van die leuke Mille Colori van Lang Yarns! Genoeg voor nog 2 paar sneakersokken!
Maar eerst staan er nog wat andere sokken op de planning 😉


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Het zijn weer mooie sokjes, ze zitten als gegoten en zijn mooi van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, je hebt vaak meer wol dan je dacht
    Zijn leuke sokjes geworden. Het koffieboontje staat ook nog op mijn lijstje. Eerst maar eens tijd vinden.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zes paar sokken al dit jaar! En wat voor sokken? Superleuk zo met de restjes en ik vermoed dat het niet bij zes paar blijft nu je nog een bol hebt gevonden. Veel plezier met je leuke sokken! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mag van mezelf 1 paar per maand breien, en vind het een beetje moeilijk om me daar aan te houden ;-) Sokken breien is momenteel een favoriete bezigheid.

      Verwijderen
  4. Wow, 6 paar sokken al dit jaar! Ik deed 2 jaar over 1 paar :-)

    BeantwoordenVerwijderen