{ 'anonymize_ip': true }

maandag 26 juni 2023

Vierkantjes (2)

Vierkantjes (2) 


Eerder deze maand vertelde ik dat er bij mij een ideetje aan 't sudderen was en dat had met gehaakte vierkantjes te maken, zie deze blog.

Ik heb er weer eentje bij, in regenboogkleuren:


Het is nog juni, de Pride-month, dus wel mooi om nu een regenboogprojectje te delen.


Het patroon dat ik gebruikt heb werkt met een afwisseling van steken, er zijn banen die gehaakt zijn in stokjes, in halve stokjes en in vasten.


Ik heb de kleuren aangepast, ik wilde de 7 kleuren van de regenboog erin verwerken.


De boog is klaar! Nu wordt er een vierkant van gemaakt. Het vierkant werd veel groter dan ik dacht. Eigenlijk had ik bedacht dat ik vier blokjes zou maken met iets regenboogachtigs. Deze bleek ongeveer zo groot te worden als die vier vorige blokjes bij elkaar! 


Ik heb de laatste toer daar iets op aangepast, zodat het aantal steken daarbij aan zal sluiten.


Het patroon is grotendeels gebaseerd op het regenboogvierkant uit dit boek, "Moderne granny squares haken" van Celine Semaan en Leonie Morgan:


Over dat boek: ik vind het erg leuk en ik ga nog een recensie schrijven. Je vindt 'm binnenkort op deze blog.


Mijn project suddert even door, het verandert nu een beetje 😉


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

1 opmerking:

  1. Je bent erg kleurrijk bezig, mooi dat je de regenboog in je project verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen