{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 7 juni 2023

Vierkantjes (1)

Vierkantjes (1)


Bij de bibliotheek zag ik een boek van Karin Bloemen, de Circles & Colors versie, ik schreef er hier al over.
Een leuk en vrolijk boek, al is 't niet helemaal mijn ding. Toch... haakte ik er iets uit. Dit vierkantje:


Een rondje dat een vierkantje wordt.


Ik had wat acryl garen uit de voorraad gehaald. Daar haak ik eigenlijk nooit meer mee. Met deze kleuren haakte ik nog wat varianten.


Je ziet dat er binnenin steeds stokjes gehaakt zijn en dan gebruik je de tafel van 12. In de eerste toer heb je 12 stokjes, in de tweede toer 24 en in de derde toer 36. Bij de volgende versie deed ik dat trouwens toch anders:


Daar heb ik in toer twee steeds 1 stokje en 2 lossen gehaakt.
Bij deze derde zag ik een betere plek om de hoeken te haken.
Bij de vierde versie heb ik de middelste toer met samengehaakte stokjes gedaan.


Leuk om zo eens wat te experimenteren! En vaag ontstaat er een ideetje...


Deze vier zonnige vierkantjes zijn vast gehaakt en nu laat ik dat even verder "sudderen".


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat één granny square je op een nieuw idee brengt. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is in ieder geval heerlijk kleurrijk, maar ben nu
    toch heel benieuwd wat dat sudderen gaat opleveren!!!
    Natuurlijk wacht ik het rustig af........

    BeantwoordenVerwijderen