{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 14 juni 2023

Over sokken en sokblockers

Over sokken en sokblockers


Het vierde paar sokken, ik liet ze hier zien, dat ik dit jaar gebreid heb, ik heb er maar kort plezier van gehad...
Na 1x wassen bleek dat het toch niet wasbaar was op 40º...


Compleet vervilt. Zo jammer van al het werk...
Het was een bolletje sokkenwol uit een pakket van de Aldi, ik had het al langer liggen. Het was volgens het etiket wel wasbaar op 40 graden en daarom besloot ik het voor sokken te gebruiken. Bij deze: ik ga niet meer sokkenwol kopen bij de Aldi.

Het enige voordeel dat ik nu zie is dat ik ditzelfde patroon nog eens ga gebruiken, het was een eigen hersenspinsel. En dan ga ik foto's maken en het patroon direct beschrijven. Dan heeft nog iemand er wat aan misschien.

Ik heb ook nog iets over sockblockers te vertellen.
Ik heb een heel mooi houten paar in m'n eigen maat. Dat het van hout is, blijkt toch niet helemaal ideaal. Het "haakt" altijd toch wat aan de randen, het is gewoon niet super glad...
Ik besloot er nog maar een placemat aan op te offeren. 


De houten vind ik mooier, die van de placemat zijn praktischer.
Ik schreef eerder deze blog over het zelf maken van sockblockers.



Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Dat is jammer van je sokken er zit toch veel werk in.
    Hoop dat het volgende paar goed gaat,nu heb je ze even niet nodig met deze warmte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt het geloven of niet, maar ik draag ook nu wollen sokken, sneakersokken, zelf gebreid. Dat draagt juist best fijn :-)

      Verwijderen
  2. Dat is echt jammer heb ik ook al ervaren.
    Echt heel jammer ik heb nog een pakketje liggen van lang geleden denk dat ik daar maar een tassie van maak

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat jammer van die sokken! En jammer dat je je houten sockblockers niet kunt gebruiken. Misschien zou je de randen wat ronder kunnen maken met schuurpapier? En misschien helpt een laagje blanke lak ook wel. Just thinking :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo jammer van je sokken, zeker als je ze graag draagt. Ik kijk altijd verlekkerd naar de houten sokkenblockers, blijken ze toch niet zo handig te zijn. Bedankt voor de tip. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen