{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 19 april 2023

Vierde paar sokken van 2023

Vierde paar sokken van 2023


De inspiratie voor mijn vierde paar sokken van dit jaar kwam van het breiboek "Lace. Kantbreien voor beginners". Ik schreef hier over dit boek.
Al maakte ik ze wel totaal anders.


Zoals je ziet, zijn het zomerse sneakersokjes geworden. Ik heb ze dan ook nog niet echt gedragen. Het garen kocht ik ooit bij de Aldi, in zo'n pakketje met vier bollen. Het is wasbaar op 40º, al heb ik dit dus nog niet geprobeerd. Ik had nog een hele bol van 50 gram en een aangebroken bol. Die aangebroken bol bleek precies genoeg te zijn. Dus ik heb nog steeds een bol over.


Hierboven zie je een van mijn sokjes op de foto van m'n inspiratie. In het boek wordt aan 't eind nog een ruche gebreid. Ik had toevallig een tijdschrift van de bibliotheek in huis, een Anna. Daarin stonden diverse voorbeelden om een breiwerk mee te beginnen. Daar zag ik een rand met picots. Leuk om eens uit te proberen!

Tussendoorfoto's heb ik helemaal niet gemaakt. Hier zie je wat detailfoto's tijdens het blocken.


Na het picotrandje kwam er een voor mij normale boord, *1 gedraaid recht, 1 averecht*.
De versterkte hiel liet ik nu steeds verspringen, zo krijg je dat schuine ruitje op de hiel.
En ik koos een makkelijk ajourpatroontje met wat minder gaatjes dan in het boek gebruikt is.


Het eindresultaat is een romantisch zomers sokje. Ik vind ze best leuk. Ze liggen nog even in m'n sokkenbak, te wachten op warmer weer!


Het vierde sokkenpaar van dit jaar is klaar!


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Super leuk je sokken nog even wachten en dan kan je ze aan.Schattig patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke, sierlijke sneakers!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind ze zo lieflijk en romantisch geworden, en ze dragen
    vast heel aangenaam, zo ogen ze tenminste voor mij wel.
    Ik schreef het al eens eerder, maar vind je collages die
    je regelmatig maakt erg leuk om naar te kijken, je ziet
    gewoon dat je de verschillende foto's met plezier hebt
    gemaakt en daar geniet ik dan ook weer van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke reactie weer! Ja, het klopt. Ik probeer wel echt wat leuke foto's te maken voor de blogs en dan is 't ook weer moeilijk kiezen ;-) Dan zijn de collages een uitkomst, haha!

      Verwijderen
  4. Die zijn weer goed grlukt. Blijft toch iets leuks om te doen sokken breien

    BeantwoordenVerwijderen