{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 7 april 2023

Fleurige deken op vriendelijke vrijdag

Fleurige deken op vriendelijke vrijdag


Weet je nog dat ik in 2021 meedeed aan Crea2021 en dat we toen de alfabetchallenge deden?
Om de week op vrijdag stond 1 letter van het alfabet centraal in de blog. Ik bedacht er iets bij voor die andere vrijdagen en haakte bij elke letter een bloemetje. En dat werd het Bloemen-ABC. Onder dit label vind je alle 26 patronen terug.

Alle 26 bloemen zitten bij mij op deze krans:


De bloemen zijn voor allerlei dingen bruikbaar. De iris heb ik al eens verwerkt in een sleutelhanger, de zonnebloem en het vergeet-me-nietje ook. Ik gebruik bloemen in slingers en stuur wel eens bloemetjes mee met kaarten.

Vorig jaar haakte Albértje van de blog Knutselpret alle bloemen van m'n ABC en ze schreef toen al dat ze er een plannetje mee had. In februari liet ze het hier zien, ze maakte er een fleurige deken mee!

Wat een leuk idee: granny's haken en daar de bloemen op bevestigen. Ik mocht een foto plaatsen:



De benaming "vriendelijke vrijdag" vond ik bij Albértje, leuk altijd dat we elkaar inspireren in blogland 🙂

❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀   ❁   ❀


Op deze vriendelijke vrijdag, tevens Goede Vrijdag, wens ik je een hele fijne dag én een prachtig Paasweekend.
Denk aan de geluksmomenten 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Oh, ze staan erg mooi op deze kleurrijke, vrolijke krans.
    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bloemetjes abc had ik al eens gezien maar je krans ... super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo gaaf die fleurige krans, een mooie bestemming voor mooie bloemetjes.
    De deken van Albèrtje vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om deze mooie resultaten weer te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je maar, je kunt van alles met de gehaakte bloemetjes, een mooie krans en leuk verwerkt op de deken. Fijne paasdagen. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ging niet goed, eventjes opnieuw:
      Wat leuk dat Crea2021 af en toe weer even in beeld verschijnt. De bloempjes zijn natuurlijk tijdloos en ik vind zowel jouw krans als de deken van Albèrtje een lust om naar te kijken.

      Verwijderen
  7. Vind de krans met al jou prachtige bloemen een feest
    om te zien Akkelien. En O ja, de deken van Albèrtje kan ik me nog herinneren , die was ook prachtig geworden!!! Leuk dat je die hier ook plaatst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je krans is echt geweldig.
    En de deken is een beauty. Leuk om te zien, dat een patroon;verschillende uitwerkingen kunnen hebben.

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen