{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 4 april 2023

Dinsdag - poppendag Het ei en de kip

Dinsdag - poppendag Het ei en de kip


Kort geleden had ik het al over eieren, vandaag komt er een speciaal kippetje langs op poppendag. 't Is bijna Pasen, hé! En ik zie al enige weken dat deze blog over snelle gehaakte kippetjes nogal populair is.

Het kippetje dat ik vandaag laat zien, is gebreid, tijdens m'n vakantie op Schiermonnikoog. Dat verklaart de kleuren 🙂


Ik begon met blauw, 31 steken opgezet, steeds 3 toeren per kleur en dan in de volgorde van de vlag van Schiermonnikoog.


Afkanten, 2 naden dichthaken, de derde overdwars dichtmaken en op tijd het kippetje vullen met wat fiberfill. Je kunt de werkwijze volgen van dat gehaakte kipje waar ik bovenaan naar toe link. Ik heb ook op die manier een kam en snavel gehaakt. Voor de pootjes haakte ik deze keer met een dubbele draad 20 lossen direct aan 't onderste naadje vast en legde er onderaan een knoopje in.
Het ophanglusje had ik beter aan de kam kunnen bevestigen, na 't bovenste boogje, maar goed, het is zoals het is.

Toen het Schierse kippetje klaar was, hoorde ze dat dat andere kippetje een andere baan had. Dat Schierse kippetje was wel geïnteresseerd in de functie van sleutelhanger en liet zich goed informeren wat er dan van je verwacht wordt:


Ze durft het wel aan en je snapt het: ik ben heel blij met mijn nieuwe "werkneemster"! Gezellig, zo'n kippetje dat me aan veel fijne vakanties doet denken 🐔


Veel meer inspiratie op het gebied van kipjes vind je onder het label "kip".
En ik verwijs nog even speciaal naar de blog over het nog snellere kipje, de gehaakte sleutelhangerversie,


 🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔  🐔 🐔 

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan dinsdag - poppendag, voor een keer of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen: