{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 21 april 2023

Vlaggen breien op vriendelijke vrijdag

Vlaggen breien op vriendelijke vrijdag


Een van m'n projecten tijdens onze vakantie op Schiermonnikoog was het breien van vlaggetjes. En daar zaten rode, witte en blauwe vlaggetjes bij. En een patroon van mezelf met een kleine aanpassing aan mijn huidige stijl van breien: ik gebruikte de kantsteek 🙂



Omdat het volgende week Koningsdag is, deel ik vandaag graag dit patroon.
Ik heb het iets aangepast, daarom heb ik het hier opnieuw uitgewerkt.

Benodigdheden:
4 kleuren katoen, rood, wit en blauw, en breinaalden, dikte 3

Werkwijze:

In 2013 bedacht ik deze vlaggetjes. In deze blog deelde ik het patroon.

Ik heb ze 2x eerder gebreid, op verzoek van een en dezelfde persoon. Nu heb ik ze voor onszelf gemaakt en omdat ik het iets anders gemaakt heb, vind je hier het aangepaste patroon:

Zet 3 steken op.
Toer 1: alle steken recht
toer 2 t/m 4: 1 kantsteek, andere steken recht breien
Toer 5: 1 kantst, 1 steek meerderen in het lusje tussen de eerste en tweede steek, 1 recht, 1 steek meerderen in het lusje tussen de tweede en laatste steek, 1 recht
Toer 6 t/m 8: 1 kantsteek, andere steken recht breien
Toer 9: 1 kantsteek, 1 recht, 1 steek meerderen in het lusje tussen de zojuist gebreide en de volgende steek, 1 recht,1 steek meerderen in het lusje tussen de zojuist gebreide en de volgende steek, 2 recht
Toer 10 t/m 12: 1 kantsteek, andere steken recht breien

Toer 13: 1 kantsteek, 1 recht, 1 steek meerderen in het lusje tussen de zojuist gebreide en de volgende steek, recht breien tot 2 steken voor het einde van de toer,1 steek meerderen in het lusje tussen de zojuist gebreide en de volgende steek, 2 recht
Toer 14 t/m 16: 1 kantsteek, andere steken recht breien

Toer 13 t/m 16 kun je herhalen tot je vlaggetje de gewenste grootte heeft bereikt. Bij mij was dat toen er 41 steken waren. 
Dan kant je alle steken af.



De einddraadjes hoef je niet af te hechten. Ik heb de vlaggen aan elkaar gehaakt en haakte direct om het  einddraadje van het vlaggetje.
Onderaan wil ik kwastjes maken, daar kan ik het begindraadje bij gebruiken.

Hoe je ze aan elkaar kunt haken, dat kun je onderaan deze blog zien.

Hoe ik dat nu ga doen... dat hoop ik binnenkort te laten zien!

Vorige week had ik ook rood/wit/blauw/oranje inspiratie op de vriendelijke-vrijdag-blog. Met links naar nog veel meer inspiratie.

🟥     🟦     🟥     🟦     🟥     🟦


Op deze vriendelijke vrijdag wens ik je bijzonder fijne dag én een prachtig weekend. 
Denk aan de geluksmomenten 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen: