{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 20 april 2023

Donderdag - dekendag Maria en de Mystery Blanket 2022 (2)

Donderdag - dekendag Maria en de Mystery Blanket 2022 (2)


Op deze dag kan ik laten zien dat Maria een begin gemaakt heeft met het eerste deel van de Mystery Blanket 2022. Ze heeft dit pakket vorig jaar gekocht en op 1 december kwam deel 1 online. Iedere maand komt er een nieuw deel vrij en je kunt het in je eigen tempo maken.
Dat kun je al weten, want ik ben bijvoorbeeld nog steeds niet helemaal klaar met mijn gehaakte Mystery Blanket van 2018 😉

Deel 1 bestond uit 5 blokken van 30 x 30 cm. In deze blog zie je de foto's van het eerste blok van dit deel dat Maria gemaakt heeft. Het is een "techniekblok" met 9 kleine blokjes met allemaal verschillende steken/technieken die ook weer terug gaan komen in de deken.


Dit zijn dus allemaal blokjes van 10 x 10 cm


Alles wordt door Maria geblockt voor ze het aan elkaar zet.


Veel naaiwerk al bij dit eerste blok!


Het ontwerp is  een patchwork-achtig geheel, daar past dat natuurlijk goed bij.


Heel veel verschillende kleuren, valt mij op.


Kijk, de eerste 9 blokjes vormen samen het eerste blok van de eerste maand.


Het thema van de deken die Maria maakt is High Tea. Er is ook een High Wine versie, en er zijn haakdekens van beide thema's. Via Instagram heb ik ook al eens het een en ander van de andere versies gezien.

De Mystery Blankets zijn uitgaven van Breiclub.nl. Al een aantal jaren is er ieder jaar een nieuwe editie. Je koopt een compleet pakket met diverse soorten garen en de patronen worden in delen digitaal verstuurd vanaf een bepaald moment, steeds op vaste tijden.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

1 opmerking:

  1. Dat gaat vast een hele mooie deken worden, de eerste maand ziet er al mooi uit. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen