{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 12 april 2023

Souvenir in de tuin

Souvenir in de tuin


Toen we in maart weer op Schiermonnikoog waren, liep ik uiteraard weer regelmatig langs het karamiek atelier Hjirre in de Middenstreek.

In 2021 kocht ik daar een zonnebloem (zie deze blog) en in maart 2022 kocht ik een andere bloem én een "heksenhoed". Die laatste gaf ik weg. Ik liet ze in deze blog zien.

Vorig jaar in september kocht ik een zaadbol van een papaver, die heb ik nog niet laten zien, volgens mij. Bij deze:


Het is in zo'n vakantie al een deel van de pret om een paar keer te bekijken wat er voor moois te koop is. Soms is de winkel dicht en deze keer stormde het ook heel vaak! Dan stond er ook niks buiten. Op de laatste dag zag ik ze weer staan, de bloemen en die "heksenhoeden". Ik nam die mooie paarse mee, voor mezelf:


Weer in Sneek ging ik direct naar het tuincentrum voor bamboestokken om 'm een plaatsje in de tuin te geven. Daarna nog even naar de supermarkt voor wat boodschappen en ik legde de bamboestokken aan 't einde van de kassa om even rustig m'n boodschappen in te pakken. Kom ik even later thuis... zonder de stokken! Direct weer terug en gelukkig: ze lagen er nog!

In die "hoedjes" zit wat stro. Het is de bedoeling dat daar lieveheersbeestjes en oorkruipers in gaan wonen en die zouden dan als beloning de bladluizen opeten. Verder is 't gewoon heel decoratief natuurlijk! Ik ben blij met deze mooie souvenirs in onze tuin, die me ook nog eens herinneren aan de mooie vakanties.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ja, dat soort winkeltjes is leuk hè... In Giethoorn heb ik die ook gezien. Wat is die papaverbol mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker erg mooi een leuke vakantie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een mooie! Ik dacht tijdens het lezen al dat het goed zou zijn voor oorkruipers en lieveheersbeestjes als er stro in zou zitten. Het is vast een heel fijn hotel voor ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me goed voorstellen dat je in je sas bent met deze mooie tuinversieringen van keramiek. Deze heksen hoed
    is ook weer prachtig, en geweldig dat het tevens fungeert
    als woonruimte voor al die kleine diertjes die zo goed
    zorgen voor de natuur. Die heksenhoed vind ik ook heel
    fraai. Genieten omdat moois in je tuin te hebben staan Akkelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De 2e heksenhoed die ik beschrijf moet paarse bloem zijn 👀 wat een tut haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een functioneel hoedje ik heb er ook 1 in dd tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie en functioneel tegelijk. Wat wil je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen