{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 25 april 2023

Dinsdag - poppendag Lytje Faam (2)

Dinsdag - poppendag Lytje Faam (2)


Vorige week liet is zien dat ik tijdens m'n vakantie een popje had gebreid. In die blog was ik zover gekomen:


Alleen haar kapsel en gezicht nog! En wat draadjes afhechten 🙂


Eerst heb ik haar hoofd goed bedekt met haren, een beetje zoals het in het patroon beschreven wordt. Uiteindelijk heb ik er ook wat langere lokken op gezet en die ben ik gaan vlechten. Ik heb toen een rode, groene en blauwe draad mee gevlochten.


De vlecht heb ik rond haar hoofd vast gezet en ik heb er nog een knot van gedraaid, die is ook goed vastgezet met wat steekjes.


En dan is ze klaar:


Op Schiermonnikoog vermaakte ze zich prima.


Ook zij heeft nog heerlijk buiten gezeten.


En toen 't Schierse kipje klaar was, werd het helemaal gezellig op de vensterbank:


't Schierse kipje zit aan m'n sleutelbos, Lytje Faam woont nu bij ons op de vensterbank.

De inspiratie voor Lytje Faam kwam van Marjan en het patroon is van Terry White, je vindt het hier op Ravelry.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

- Ria
En een beetje laat op deze dinsdag ontdekte ik dat Elizabeth vandaag ook poppennieuws heeft!

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Wat heb je haar een leuk kapsel gegeven! Lytje is een prachtig kunstzinnig popje, vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Je reacties staan er weer op, hoor! (Soms doet google vreemde dingen.)
      Bedankt voor je leuke en lieve reacties altijd!

      Verwijderen
    2. Ja, heel raar... Tegenwoordig let ik er speciaal op of de reactie is geplaatst en dat was ook zo vanmorgen...

      Verwijderen
  3. Wat is dit een lief poppetje geworden, haar kapsel is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze is super leuk geworden, haar haren zijn echt mooi geworden, leuk bedacht de knot. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniaal dat haar dat maakt het echt anders

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat heb je haar prachtig gemaakt! Haar kapsel is helemaal geweldig, zeker met de Schierse kleuren ertussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat mooi en wat een super leuk kapsel.En de kleuren zijn ook perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kleine Lytje Faam is echt een heel mooi en lief popje geworden. Haar kapsel heb je echt heel mooi gedaan. Maar eigenlijk mis ik nog een klein kettinkje om haar slanke halsje, van glaskraaltjes in de kleuren rood, wit, blauw en groen 👀🟥⬜🟪🟩

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappig popje. Wel priegelen die armen en benen.

    BeantwoordenVerwijderen