{ 'anonymize_ip': true }

maandag 17 april 2023

Creatief bij Jikke

Creatief bij Jikke


Zo leuk om met meerdere mensen samen creatief bezig te zijn!
Je weet het, sinds lang haak ik aan in de bibliotheek in Sneek, daar is iedere derde donderdag van de maand Creatief Café.

Er zijn mensen die vaker zoiets willen. En zo is er sinds deze maand nog een maandelijks terugkerende creatieve activiteit: Creatief bij Jikke.


Dat is in Bistro Jikke, in de Stadsherberg in Sneek, op de Lemmerweg 8. Vlak bij de brug en de Waterpoort. 
Op 6 april was de eerste keer en er was een mooie opkomst: 8 personen! En daar waren ook nieuwe mensen bij. Hier zie je wat er zoal werd gedaan:


Twee borduurwerken, van Ellie en Aukje. Het licht was er niet zo goed, dus Ellie is uiteindelijk gaan breien (daar heb ik geen foto van). Rechtsboven zie je een blok van een prachtige deken waar Marijcke aan werkt. Het is met diverse steken en dan steeds een blokje of rechthoek erbij. Er worden nog een paar van dit soort blokken gebreid en uiteindelijk wordt het dan een deken.
De eekhoorns worden gehaakt voor een goed doel, het patroon is te vinden bij ASN. De rechter is al klaar, gehaakt door Anneke, de linker is van Henne. Ik hoorde dat Anneke vorige keer in de bibliotheek voor het eerst naar het Creatief Café kwam. Ze was begonnen met de eekhoorn, maar kwam er niet helemaal uit en wilde graag hulp. Heel toevallig was Henne ook met de eekhoorn bezig. Henne heeft dus goed geholpen, want het is Anneke gelukt!
Beide blauwe breiwerken zijn van Tara, de eerste is weer een handwarmer, met de koffieboontjessteek, heb ik inmiddels ontdekt. De tweede foto is van een mouw, die ze voor haar man breit. 
De middelste foto onderaan is van mijn werk. Een sok en van dat andere garen brei ik momenteel een sjaal.

Er is nog een Anneke en die was nu bezig met een heel bijzondere sjaal. Ze had  het grote deel al klaar en breit er nu een prachtige rand aan. Het lijkt mij wel op Iers breiwerk:


Leuk hé, al die verschillende activiteiten! En ondertussen wordt er van alles besproken 🙂

Misschien is er bij jou in de buurt ook wel zo'n activiteit! Ik Friesland is 't in meerdere bibliotheken en in Odijk is dat ook het geval weet ik van vriendin Annemiek. In Lith is ook zo'n activiteit, las ik in een reactie van Juffrouw Ooievaar.
En als het er niet is: dat kun je misschien zelf ook organiseren!

In Sneek is het eerstvolgende Creatief Café aanstaande donderdag, 20 april, van 14.30 - 16.00 uur in de bibliotheek in Sneek.

Op 4 mei weer Creatief bij Jikke, in Bistro Jikke, ook van 14.30 - 16.00 uur.

Voor beide activiteiten hoef je je niet van te voren op te geven. Neem je eigen creatieve activiteit mee. Consumpties zijn voor eigen rekening.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Leuk blog, Akkelien! Wist je trouwens dat er op you tube een liedje staat van drs.P, "dat kleine cafeetje in Sneek". Dat gaat over Jikke, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezelligheid weer! Er worden mooie creaties gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig om zo samen te handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad gezellig. Leuk om te zien waar iedereen mee bezig is 😀🧶

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat er zoveel interesse is! En het is leuk om naar elkaars werk te kijken; zo krijg je ook weer inspiratie.
    Prachtig breiwerk van Anneke...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie werken komen er voorbij Akkelien, en wat een prachtige bewerkelijke rand langs die laatste sjaal.
    Mooi ook dat er zoveel animo voor is, wie weet kom ik
    ook nog eens een keer om de hoek kijken want voor
    mij is het uiteindelijk vlakbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou leuk zijn! Aanstaande donderdag zijn we in de bibliotheek :-)

      Verwijderen