{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 29 januari 2021

De B van Bloemen

De B van Bloemen


In de oneven weken doe ik dit jaar mee aan de alfabetchallenge. Ik liet al een Anemoon en een Boterbloem zien, dat lijkt al een aardig begin van een bloemenalfabet. Toch denk ik niet dat ik dat het hele jaar door vol ga houden.

De even weken kun je naar eigen inzicht invullen. Tot nog toe vind ik het wel leuk om nog even op de letter terug te komen, de B in dit geval en nu ook over bloemen!

Nu we in een nog strengere lockdown zitten en nog maar 1 persoon mogen ontvangen, is de uitdaging nog groter om van verjaardagen wat leuks te maken. En wij hebben veel verjaardagen in deze tijd 
Daarom zet ik de vergeet-me-nietjes in! Hier leg ik uit hoe je dit bloemetje haakt.


Allereerst was mijn zusje aan de beurt. Ik haakte 2 bloemetjes. Nu heb ik bij de bloemetjes aan het begin van het bloemblaadje 3 lossen en aan het eind 2. Dat heb ik voor het tweede bloemetje omgedraaid.
 

Ik wilde ze eerst aan elkaar haken, maar zag al snel dat dit het bloemetje te erg zou veranderen. Ik heb eerst 30 lossen gehaakt, dat deel tot een lus vastgezet en met de "einddraad" het hele bloemetje dicht genaaid. Eventuele andere draadjes kun je tussen de beide bloemen stoppen, dan zijn ze direct weggewerkt.


Aan het eind het laatste draadje nog even afhechten en klaar is de sleutelhanger!


Ik haakte nog zo'n bloemetje en daar maakte ik een broche van. Ik haakte het veiligheidsspeldje al vast met de laatste 3 halve stokjes van het hart van de bloem:


Wel even opletten dat je het goede deel van de veiligheidsspeld vasthaakt!
Dit is de uiteindelijke achterkant:


Het is een mooi formaat voor een broche:


En ik haakte nog veel meer vergeet-me-nietjes. Volgende week laat ik zien wat ik daarmee deed.



Nog even over de alfabetchallenge: al is dit een tweewekelijkse challenge, er zijn veel deelnemers die iedere week iets plaatsen. Daarom deel ik ook deze week het lijstje met links, zodat je even kunt rondkijken 🙂



Fijne dag  en een heel fijn weekend. 
Geniet ervan en denk aan de happy momentjes 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Dat is een leuk idee! En je bloem is zo ontzettend netjes gehaakt... Mooie heldere foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige Vergeet-me-nietjes!
    Toen ik de veiligheidsspeld in je werk zag, vroeg ik me af waarom je die niet later gewoon in de bloem had gestoken. Maar toen ik las dat je om de achterkant van de veiligheidsspeld had gehaakt snapte ik het; zo zit ie natuurlijk heel mooi vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de bloemetjes buiten zetten je hebt de smaak te pakken met die vrolijke bloemetjes ik ga ze zeker onthouden !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeet-me-nietjes zijn zulke lieve bloemetjes, kan ook niet anders met zo'n naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke ideetjes heb jij met je lieve bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee om een sleutelhanger te maken van je vergeet-me-nietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vergeetmenietjes zijn schattige bloemetjes en altijd leuk om te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben ook gek op vergeetmenietjes, leuk idee om er een sleutelhanger van te maken Akkelien.
    En zo'n bloempje haakt zo heerlijk weg hé......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige bloemetjes om een sleutelhanger van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen